coconut woman - harry belafonte

Jag har jobbat hela dagen, och det är nog den minst stressiga julafton man kan ha. När jag var färdig körde pappa hem mig, och så hade vi julklappsöppning.
Jag fick:
Jan Stenmark-kalender (en årlig tradition).
Mascara och eyeliner från Elisabeth Arden.
Icons-boken med 70-talsannonser.
Ett par hysteriska rosa tofflor med glitter och klor från Basti. Han har humor, av något slag, iaf.
Jag gav:
Pappa: Captain Morgan Black Label Rum
Mamma: middag ute tillsammans med mig vid valfritt tillfälle.
Samuel: disktrasa med Dirty Harry-motiv, tändsticksask med Ernst Kirchsteiger-motiv, och två kylskåpsmagneter.
Sakarias: bokpaket med Moment 22, Röda rummet, Processen och A clockwork orange.
Basti: parfym, D&G Masculinity.
Till alla: ett Scrabble-spel. För att jag kommer att utklassa dem i det spelet. Och för att vi inte har några spel, nästan.

Sen satte jag mig ner med pappa för att kolla på dvd:n med Van Morrisson som han fick, och för att okynnesäta nötter. Tyvärr lyckades jag omedelbart massakrera min egen tumme, istället för en hasselnöt, som var min avsikt. Så: blodiga och fula händer: som vanligt.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback