september - earth wind and fire

Jag är sjuk. Det började i måndags. Feber, ont i halsen och allting. Pappa har åkt förbi och dumpat av mediciner. Nu har jag säkert smittat Henrik också. Vilket vore dumt, för han är min livlina nu när jag är helt ... handikappad.
Fast idag är det bättre. Jag orkade gå till ICA, och boka tvättstugan. Igår var jag bara ett lallande kolli med svinhög feber och hallucinationer. Jag har kollat på tre filmer under min sjukdom: Bad Santa (hade inte sett den faktiskt), Land of the Dead, (tror det var tredje gången) och Hot Fuzz.
Men mest har jag suttit på Facebook och spelat tetris. Som inte går så bra när jag är sjuk, men jag slog rekordet en gång.
Sen såg jag en bostadsannons på Facebook. En "blivande kvinnlig handelsstudent" sökte bostad. Haha. Jag hoppas att hon blir hemlös och måste prostituera sig. Och att det går bra med könsbytet.

barbed wire love - stiff little fingers

Jag är alltså hemkommen för ett bra tag sedan. Jag har mest jobbat, spelat tetris, kollat på Sarah Silverman Program, druckit citrondricka från Euroshopper, hämtat ut mitt H&M-paket, köpt en skål på Stadsmissionen för tjugo kronor, fått ett mail om att mitt antagningsbesked inte kan skickas hem till mig ... ungefär så.
Åh, imorgon ska jag registrera mig utan mitt antagningsbesked. It's gonna be a tough one.

Jag vill vara kompis med Sarah Silverman.

Min bror har flyttat till en båt på Strandvägen. Henrik har någon slags skepparexamen, så han får möjligtvis köra den. Isf kan vi vara pirater nästa sommar. Jag vill mest vara ett kuttersmycke med en bag-in-box.

oh my lover - detroit cobras

So far har Malmöresan varit skitkul. Vi började med att ha skittråkigt på tåget ner, (Kupé är en makalöst seg tidning i fem timmar), möttes upp av Gillis på kvällen, och sedan gick jag faktiskt och la mig rätt tidigt.
På onsdagen kollade vi runt i second hand-affärer och mötte upp min kusin Anna på kvällen, som flyttat till Malmö i år. Vi satt nånstans på möllan och köpte ölrundor tills jag var löjligt full. Hon ska läsa idéhistoria till hösten, det måste jag säga är ett mycket, mycket bra val.
På torsdagen visste vi inte vad vi skulle göra, men plötsligt satt vi på en buss till Lund. Väl där letade vi reda på att tantkonditori, och fikade. Sen mötte vi upp några av Gillis kompisar, gick på systemet och köpte öl, och satte oss i Slottsparken. Sen gick vi vidare till någons hem och satt där. Jag och Henrik var smarta nog att inse att vi kanske borde försöka ta oss tillbaka i skaplig tid om vi skulle hinna med en buss. Tyvärr missade vi den med några sekunder, men kunde dela taxi med två tjejer som skulle till Malmö. 50 kronor kostade den taxin. Bra. Gillis som var kvar missade också bussen, fast den sista som gick för dagen. Hans taxi kostade närmare 200 kronor.
Igår gick vi upp tidigt och gick på frukostbuffe med en av Gillis kursare. Sedan gick vi till stationen och tog nästa tåg till Köpenhamn. I normala fall går jag mot Rådhusplatsen så fort jag kommer fram, men igår var vi helt vilda och gick åt motsatt håll. Där fanns det ingenting särskilt, faktiskt. Så det blev att gå tillbaka. Vi åt lunch på något italienskt ställe, på en paralellgata till ströget, kollade på en loppis, och i lite butiker, sedan gick vi mot Christainshavn och Christiania. Sen fastnade vi på ett ölställe där med biljard. (Jag vann två av tre gånger, HA! Sen ville ingen spela mer).
En öl kostade 20 danska, det var fint. Henriks syster Erika och hennes kompisar Isabella och Elin kom förbi och drack öl med oss. De var nämligen i Köpenhamn nu ett tag, innan de åker vidare ner till Italien.
Kom hem på kvällen, skulle på någon slags korridorsfest, men det blev liksom ingenting av med det.
Idag har jag tagit morgonpromenad, ätit lyxfrukost, och nu ska jag och Henrik promenera mot Möllan och möta upp Gillis som spelar laserdoom nånstans vid Södervärn. Sen blir det antagligen bowling.

Jag har ingen som helst lust att komma hem igen. Ingen alls. Mest för att jag ska jobba när jag kommer hem. Det gör ont i hela kroppen av att tänka på det.