in the mood - the glenn miller orchestra

Skulle egentligen ha varit en shoppingrunda idag, men istället : slösurfande, vilket passar min ekonomi mycket bättre. På fredag får jag min lön, och på lördag blir det inköp av panikjulklapparna jag tidigare inte haft råd med. Jag har inte heller haft en tanke på vad jag själv önskar mig. I vanliga fall hade det varit kläder, presentkort för inköp av kläder, eller pengar att köpa kläder för. Men jag hatar årstiden, och vill inte lägga ner några summor på att köpa kläder som passar den, när det snart kommer bättre årstider. Eller? Annars hade en snygg vinterjacka varit en bra julklapp till mig.

När jag var liten var det nästan höjdpunkten på året att skriva en önskelista till julafton. Och innan jag kunde skriva hade jag en leksakskatalog där jag fick ringa in det jag önskade mig. Jag tror verkligen att det mesta i den var inringat.

Önskelistan blir iaf som följer:
- Dyrt och välluktande frisörschampo, med tillörande balsam, och/eller inpackning.
- Dior show-mascara i svart.
- Svart flytande eyeliner, valfritt märke, men inte Diors för den var inte så bra. Dyr var den, dessutom.
- Frisörbesök ...
- Ett väl sammansatt bokpaket från någon som verkligen känner mig.

I fredags när jag hade ett low, så frågade jag mina föräldrar om jag hade något lustigt för mig när jag var liten, som jag inte kommer ihåg. Alla har ju något sånt, någon rolig missuppfattning, eller något kul som de har sagt. Själv hade jag tydligen under den tiden då jag fortfarande kröp, upptäckt att om jag blötte ner ett finger och satte det mot marken så kunde jag fånga upp skräpet som fanns där. Sedan åt jag väl antagligen upp det, så var jag än for fram så var det iaf rent där efteråt.

Kommentarer
elias:

du kan få komma hem till mig och slicka på mit golv för jag hatar att dammsuga

2006-12-19 @ 14:14:32

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback