peter gunn suite - ray anthony

Jag försökte fynda på mellandagsrean, sådär som man ska göra. Alla hade tänkt samma sak, så man kunde ju bara glömma det egentligen. Jag som hatar köer och trängsel och folksamlingar gick hem tomhänt, men med två tyger till en klänning i åtanke, som jag hittade på Panduro, där det för övrigt hängde flertalet hunsade män till såna där pysseltanter som ska hem och gjuta gipsfigurer och måla dem, eller börja med scrapbooking. De bara stod och såg bortkomna ut vid ingången.
Tygerna i fråga är dels ett vinrött med små små svarta prickar, som går perfekt ihop med mina vinröda 40-talspumps i mocca. Aha! Och så ett röd och vitrandigt som ser lite urtvättat ut. Fanns i flera färgvarianter, men jag dras ju som bekant till rött. Sen hittade jag en sån där fönborste som jag ville ha, men inte orkade köa för att köpa, och på myrorna hittade jag en serie med champagnekupor, vinglas och likörglas som jag förälskade mig i, men som var för dyra för sitt eget bästa.
Jag vill inte ha något nyår om jag inte får skåla i champagnekupor. Tyvärr är de inte alltid så lätta att få tag på, om man är kräsen. Efva Attling har ju gjort
några men ... nej.

Möjligheten att hyra ett gårdshus på söder har också infunnit sig. Jag ska definitivt ta det under beaktning, för det vore coolt att bo på en innergård. Det ska finnas dusch och kök och allt, och det ska tydligen vara nyrenoverat just för att det skulle gå att bo där. Med tanke på att det åtminstone någon gång i historien säkert har varit en bostad, åt portvakten typ, så är det väl knappast otänkbart. Går det att få in bredband så är jag game.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback