böghockeyns dag - doktor kosmos

Ett mirakel skedde igår, då jag lyckades hitta en kofta med knappar som varken stacks, eller satt så att det blev en stor glipa mellan de två knappar som sitter vid bysten. Det har tidigare tyckts omöjligt för klädtillverkare att föreställa sig att det finns större bröst än B-kupa, trots att det uppenbarligen visst finns det.
Köpte även en vit stickad mössa med rosett, och ett diadem med svarta rosetter och flor, om jag någon gång ska på burlesquefest. Jag var på stora Debonair i typ mars? april? och var inte imponerad. Eller, det var kul med uppklätt, men jag hatar fan unga rika stockholmare som köpt sin koll och sin stil i ett parketerbjudande, eller har en konsult knuten till sig för dessa ändamål.

Nu är jag snart off för att köpa ostar, vindruvor, päron och kex till ostbrickan ikväll. Eftersom jag är in charge of ostinköpet kommer det med stor sannolikhet bli en gruyereost, (den godaste osten jag vet), och sedan det vanliga. Typ brie, dock ej camembert, mögliga ostar (har man råd med en stilton?), och några som man kan bre. Till detta ska det drickas vin, och jag tänkte ta med en sladd så att jag kan koppla in min ipod. Sen jag fick tillbaka den har jag blivit mer och mer en musikdiktator, även om jag föredrar att se på mig själv som en upplyst despot i sammanhanget.
Och imorgon fyller min mamma 50 år, så det blir det släktfest, gratis mat och sprit, och säkert en massa lustiga fylleincidenter, som tenderar att bli lustigare ju äldre personerna är som är inblandade.
Jag är dessutom långledig (till på onsdag), ganska fattig, och sugen på att göra något. Tänkte plocka fram symaskinen, (har tyg, tråd och stilmönster från 60-talet), göra mer i lera, strukturera min garderob, och lägga upp överblivna plagg på tradera. Shit, vad handlingskraftigt det här låter.

Kommentarer
elias:

kan ju kläma in en fika med mig där också.

2006-11-05 @ 04:21:10

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback