the good old days - the libertines

Igår när jag sydde en till synes normal 60-talsklänning med ett veck från halsringningen som verkade till för att göra klänningen snyggt a-linjeformad, insåg jag att jag höll på att sy en mammaklänning. För på mönstret stod det faktiskt  "mammaklänning", om man tittade noggrant. På bilderna däremot fanns inte tillstymmelse till någon bebismage, men det gick upp för mig när jag provade den, att något var väldigt skumt. En gammal storlek 38 motsvarar ungefär en dagens  storlek 36, men på mig satt den som ett stort tält där jag kunde få plats med en eller två vänner, detta också beroende på tygvalet polyester (billigt, lättsytt och stretchigt). Vad fan!
Jag tror att det blir soptunnan.

Nu när jag spanat in två heta tyger så tänkte jag gå och köpa dessa istället, och börja på något mönster som inte är till för gravida.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback