get rhythm - johnny cash

Jag behöver bara köpa två nya böcker till min nya kurs. Det känns bra. Den ena av dem borde vara lätt att få tag på begagnad.
Sen har jag problem med vad jag ska välja i andra hand till höstterminen. Enligt förra höstens statistik borde jag komma in på första urvalet till statsvetenskapen, men man kan ju inte vara säker. I andra urvalet skulle jag komma in med god marginal, men ska man våga chansa? Jag måste ju ta minst 10 poäng med tanke på att jag ska flytta till studentlägenhet, så det vore bra om jag kunde skramla ihop till några fler vettiga kurser. Vad kan så att säga alltid vara bra att ha läst? Jag menar själv att idéhistoria utgör just en sådan kurs som ger bildning, både en allmänt historisk men också en inblick i vetenskaper, ideologier och religioner.
Tyvärr är jag främst intresserad av kurser i litteraturvetenskap, konsthistoria och eventuellt antik grekiska. (Fascinationen över döda språk kommer jag inte ifrån). Den sistnämnda känns helt meningslös som en termins tillfällig sysselsättning. Om jag ska läsa en termin språk verkar istället engelska nyttigast.
Well. Nu ska jag istället utforska den amerikanska detaljhandeln som finns på nätet. Med tanke på att Gillis ganska snart kommer hem från Dallas hoppas vi att han ska kunna ta med sig allt man velat ha från amerikanska nätbutiker men inte velat beställa p.g.a. den skamlösa tullavgiften man då eventuellt måste betala.
Vad kul att pinup girl clothing verkar ha sålt slut på allt jag ville köpa.

För övrigt måste man verkligen ha en stor portion överseende när man kollar på pinup girl clothings sida. Deras modeller är så jävla lökiga, majoriteten av klädesplaggen är så hysteriskt tacky och när man väl hittat ett anständigt plagg så måste man försöka tänka sig hur det skulle se ut på en normal människa, och tänka bort hur det ser ut på en hårdsminkad silikonbrud som pekar fuck you. Egentligen tar det emot att ekonomiskt stödja någonting så osmakligt, men jag måste verkligen ha en black cherry wiggle dress.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback