let's dance - jimmy cliff

Killar i femtonårsåldern som driver tesen att killar är smartare och bättre än tjejer ... lyckas alltid själva vara ett undantag från sin egen regel. Det är alltid någon dreglande hjulbent kille från obs-klassen som kommit på den revolutionerande idén, vilket på något mystiskt sätt ger alltihop lite sämre trovärdighet. Hm.
Har lagt märke till fenomenet under ett par år av forumknarkande. Borde sluta med internet.

Idag har jag spinnat på morgonen, och sedan shoppat prylar till lägenheten. Jag är numera stolt ägare till en drös billig skit, inget nytt under solen med andra ord. Dessutom fikade jag på flippercaféet, (sitter alltid ett gäng med obehagliga män där, som inte verkar ha någon verklig sysselsättning förutom att sitta och fika på ett glas vatten med socker i (sant!) och stirra obehagligt på alla andra), de hade sjuan och myran-kopior som jag ville sno.
En amfetaminstinn man råkade gå in i mig vid kassan, varpå han ursäktade sig tusen gånger och höll fast mig och glodde ner i min urringning. Sedan vände han sig om och var i ögonhöjd med Henriks mage. Då försvann han. Jävligt snabbt.
Sedan åt jag pasta med tomatsås och kollade på Efterlyst. Leif är het. Hade man varit lite äldre alltså.


Kommentarer
elias:

otroligt bra dans låt det där, har den på original 7" nu. fy vilken dansgolvs rökare.

2007-04-14 @ 11:30:05
Sofia:

jo, som fan. till och med jag som hatar att dansa har svårt att sitta still.


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback