vårby gård - florence valentin

Jag håller på med tråkiga och oglamourösa saker. Som att plugga, dricka kaffe, och adressändra och skaffa hemförsäkring. De enda shoppingen jag presterat är inköp av såna där mellanrumsborstar och flourtuggummin. Jag har nämligen drabbats av en tand-fetisch. Det började med att jag började känna av en visdomstand och blev livrädd. Jag vill absolut inte behöva operera eller dra ut eller något sånt. Jag vill bara att mina tänder ska få vara ifred.
Därför började jag ett förebyggande projekt. Jag kanske inte kan göra något åt visdomständer men allt annat borde jag kunna hålla undan genom att ägna två timmar dagligen åt mina tänder.
Så nu är det nitisk renhållning som gäller. Jag har köpt olika sorters tandborstar, trådar, mellanrumsborstar, tuggummin och en dyr tandkräm med polish. Hehe. Jag raidade apoteket, som jag känner sån där underlig hatkärlek inför. Köpte dessutom nya Ellen-tamponger. Tänderna är nämligen inte det enda området som jag köper specialprodukter för. Jag tror nämligen att hela min hälsa hänger på mina rituella små inköp av nyttigheter. Skulle jag vara tvungen att köpa en helt vanlig tandkräm skulle min mun nästan genast fyllas med var och bölder och stinkiga bakterier.

Kommentarer
Annika:

Att mina tänder slutligen kollapsat totalt ser jag som det sista steget i förfallet. Jag har opererat bort tre och två till ska bort, men jag har inte råd, så de har ruttnat. Så fort jag stoppar någonting i munnen fastnar bitar i det ruttna hålet och tar ungefär fem minuter att få bort med tandtråd, tandstickor och eltandborste. Så snart tandtråden kommer i närheten av tänderna luktar den ruttet. Jag borstar tänderna sex gånger om dagen och använder tandtråd minst lika många gånger. Jag vet inte vad det är jag försöker rädda.

Sofia:

Fy fan! Det låter skitjobbigt. Ibland funderar jag bara på att dra ut hela skiten och ersätta med snygga plasttänder av bra kvalitet.

2007-06-06 @ 15:07:23
URL: http://bobbypin.blogg.se

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback