baby jane - honey is cool

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Plågad. Huvudvärk i typ två veckors tid. Min mobil ligger och piper för att den måste laddas. Jag har ännu inte diskat upp middagen. Jag borde läsa hundratals sidor i en bok jag är för snål för att köpa och för lat för att åka till Flempan för att låna.
Favoritgodis: Jävligt sura godisar. Man ska inte kunna äta fler än kanske fem innan man har sår på tungan och inte kan äta någonting på två dagar.
Är det nåt du absolut inte äter: Picnicbog - konserverad skinksörja som formats efter burken och är blank och glättig.
Kläder just nu: Tunika/klänning och strumpbyxor.
Musik just nu: Baby Jane med Honey is cool.
Vad sa du senast: Jag stönade fram någonting om min huvudvärk, minns inte, lite oklart.
Sommarplaner: Sommarjobb på arbetsplats som på något sätt är relevant för min utbildning. Jag tänkte vara en sån där busybuddy som skickar ut mitt cv och ett  hysteriskt och engagerat brev redan i januari. I värsta fall ska jag väl jobba på mitt vanliga jobb.
Fisk eller badkruka: Jag är för det mesta en sån som badar i timmar, även när det är kallt. Som bara väntar på att kroppen ska domna av helt för då känns det ju inte att det är kallt - smart.
Saft eller alkohol: Saft liksom? Jag tar nog ändå saft, om den är sötad med aspartam d.v.s.
Hur många kuddar sover du med: En, stenhård kudde.
Favoritväder: Sol på hösten.
Spelar du nåt instrument: Jag har spelat piano större delen av mitt liv. Spelar inte nu, för jag har inget piano. Men jag kan såklart spela en del fortfarande. Mitt problem var att jag inte kunde lära mig att läsa noter, men det kompenserade jag genom att ha gehör. Mitt andra problem var att jag ville spela blues och jazz, men min lärare gav mig bara typ månskenssonaten och für elise. Jag kan även spela typ lite gitarr och lite fiol. Jag kan spela de flesta normala instrument som inte kräver nån speciell teknik, tack vare tidigare nämnda gehör. Jag behöver bara en stund för att lära känna var tonerna sitter, sen kan jag spela.
Morgon- eller nattmänniska: I rule the night,
Sparare eller slösare: Jag är en slösa som saknar passioner. Jag slösar således inte pengar för tillfället, jag har ingenting roligt att slösa dem på.
Bästa film: Jag gillar allt med Audrey Hepburn (fick en box i för tidig julklapp av Henrik, score!). Jag gillar allt som John Waters gör. Tycker det är charmigt med super åtta, italiensk splatter, troma, Todd Solondz, amerikanska independencerullar, zombiefilmer, bla bla bla. Jag kan bara inte komma på vilken film som är den bästa filmen.
Tror på liv på andra planeter: Varför inte? Möjligheten att faktiskt studera detta verkar ganska kringskuren i nuläget. Men det finns väl en del upptäckter kring förutsättningarna för liv i universum som kanske kan tolkas som att det borde kunna finnas eller kunna uppstå liv på andra planeter.
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja, det var en kille i nian. Jag gick i sjuan. Jag tror aldrig att jag pratade med honom. En gång kastade han en snöboll på mig. Jag fick veta att han gillade Tupac, så jag spelade in en låt med Tupac från radion och lyssnade på hela nätterna.
Har du några homosexuella vänner: Ja, ett par stycken.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Det är väl bara att vara det. Ser inte det stora problemet, om man nu vill vara trogen.
Ser du på kärleken som ett misstag: Ett misstag på vilket sätt? I evolutionssynpunkt? Vad är isf kärlek? Den konventionella, monogama heterokärleksrelationen? Eller konkret mätbara reaktioner i hjärnan? Jag förstår ingenting av såna här jävla frågeformulär.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Två verkar räcka bra. Så känns det just nu, även om barn är lite avlägset öht.
Bio eller promenad: Promenad.
Är du kittlig: Enormt.
Snarkar du? Det tror jag inte. Men jag biter och gnisslar med tänderna.
Rädd för insekter? Alltså jag vill ju inte direkt leka med dem. Getingar är jag väldigt rädd för, men jag är ju inte direkt rädd för en slända eller en myra eller en skalbagge, jag vill bara inte att de ska klättra på mig eller bo i min lägenhet.
Äckligaste insekten: Getingar är ju skrämmande, men kanske inte så äckliga. Kackerlackor kanske?
Det här är jag bra på: Jag har oanade förmågor när det gäller inlärning av stora mängder kunskap på kort tid. Det är så jag jobbar inför en tenta eftersom jag tyvärr är en sån som skjuter på saker.
Sen är jag bra på Tetris, Dr Mario, och diverse mobiltelefonspel. Jag är också bra på scrabble.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Jag skulle vilja ha en osynlighetsknapp i nacken eller något sånt. Med denna osynlighet skulle också en förmåga att gå genom väggar o.s.v. komma.
Vad vill du jobba som? Statstjänsteman. Utredare av något slag. Eller så vill jag forska.
Chips, morötter eller godis? Godis.
Pizza eller hamburgare? Hamburgare.
Skriver du dagbok? Den här bloggen är det närmaste jag kommer dagboksskrivande.
Har du nån flickvän/pojkvän? Ja, jag har Henrik som jag bor tillsammans med.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Jag har en tatuering, planerar lite smått en till. Men piercingar är jag inte det minsta intresserad av.
Stökigt eller välstädat? Min lägenhet är helt nystädad. Vi hade storstädning igår. I normala fall är det däremot ganska stökigt och skitigt. Men jag brukar alltid städa när någon ska hit, så ju oftare jag har besök, desto finare är min lägenhet.
Gungar du på stolen? Nej.
Vilken hand håller du gaffeln i? Höger.
Hur är din drömtjej/kille? Intelligent och bildad. Det gör jag bara inte avkall på. Utöver detta uppskattar jag lite råare och mörkare humor, självförtroende och såklart lite allmän kännedom kring genusteorier. I någon mån överrensstämmande intressen. Utseendemässigt brukar jag alltid falla för ett rakat huvud.
Hur många syskon har du? Tre yngre bröder.
Är du rädd för blod? Nej. Fast när Bertil Svensson skar sig i tummen på det där tv-programmet mådde jag dåligt.
Saltar du på maten? Under tillagning.
Gillar du att sjunga? Sjunger jämt, Henrik avskyr det.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Jag gick media, oklart varför. Jag hade inget större intresse för skolan under den perioden.
Anser du att du är stark? Ja, jag är mycket starkare än de flesta tjejer jag känner. Detta även när jag inte gymmar.
Brukar du sola? Nej, jag blir i alla fall inte brun, så det har jag gett upp.
Vad gör du om du får hicka? Gömmer mig.
Kaffe, te eller inget? Kaffe.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback