do I worry - derek harriot

Jag har gjort knäck. Har ingen tjockbottnad kastrull, och inga träslevar. Använde en smörkniv i trä för att röra om i vår billiga IKEA-kastrull. Allting gick strålande, tills jag skulle fylla formarna. Det var då det började komma knäck på allting i hela lägenheten, inklusive min hand (aj), och all nedtryckt frustration jag burit på vällde fram.
Skrek och levde om i en timme ungefär. Sedan lugnade jag mig med Davis Sisters. Jag blir nästan kristen av att höra dem.



Vad mer? Jag och Henrik skulle ha varit bättre än övriga deltagare i På Spåret, om vi bara hade fått vara med och tävla alltså. Och om vi bara var med i Vem vill bli miljonär hade vi varit miljonärer. Eller iaf Henrik, för han är allmänbildad. Jag har mer utav specialområden för min kunskap. Jag är t.ex. rutten på geografi och rymdresor, och såklart sport. (Trots sport-kategorin här på bloggen. Jag tycker ju om att kolla på sport, men jag orkar liksom inte intressera mig för det på allvar.)

Kommentarer
c:

Jag ser scenen från sunes julframför mig då Rudolf kokar knäck och sprätter upp golvplattorna.


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback