wrong embryo - the rulers

Alkoholförbud. Det vore helt klart någonting för mig.
Inte för att jag dricker alkohol särskilt ofta. Ytterst sällan numera. Men när det väl händer är konsekvenserna (huvudvärken dagen efter i synnerhet) horribla. Vad fan ska det vara bra för. Orkar inte med mig själv.
Jag och Ellinor började bra med veckans öl-erbjudanden på sunkhak runt Fridhemsplan. Sedan började klockan närma sig tolv och valet stod mellan Vampire Lounge med Ullis eller en fest i Bromma med Oskar. Vi bestämde oss för en kombination av två goda ting. Men väl på söder skulle Vampire Lounge stänga så vi fick vända i dörren. Men alltså, jag fick veta senare att Ullis kom in, men det är bara för att Ullis är söt som socker. Jag är inte särskilt söt när jag är full, så jag kan inte klandra dörrvakten.
Det var kallt. Brommafesten kändes avlägsen. En taxi hem till mitt spritförråd kändes å andra sidan som ett perfekt avslut. Så vi gjorde romdrinkar tills vi stupade. Ellinor sov över på soffan och åkte på julklappsshopping i morse. Tappert.
När jag klev upp stod kvarlevorna av nattdrinkarna som ett hån på köksbordet.

Nu borde jag ta alvedon, städa, diska, äta, läsa, ringa folk och fixa julklappar. Henrik har åkt, det känna väldigt tomt här.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback