dummy - liberator

Jag är dålig på att plugga. Jag ägnar alldeles för mycket tid åt onödigheter. Idag har jag ägnat nästan hela dagen åt islam, från 600-talet och några århundraden framåt. I instuderingsfrågorna finns tre frågor om islam. Av 83 frågor. Jag borde alltså ägna mig åt att besvara dem tre frågorna, och ögna igenom resten. Istället studerar jag ingående hela bakgrunden.
Det är säkert inte fel med lite kontext, men jag slösar ju bort hur mycket tid som helst på det. Fast jag är medveten om problemet fortsätter jag. På samma sätt var det med bakgrunden till det antika Grekland: jag ägnade en hel dag åt att studera hur skriftspråken hade utvecklats. Det fanns det ingenting om bland instuderingsfrågorna.

I övrigt har jag lagat chili, som blev sådär. Jag har ingen aptit, bara hunger. Hungrig blir jag å andra sidan exakt var tredje timme, på ett akut sätt.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback