mens också

Jag läste just om den lite udda traditionen att som förälder smälla till sin dotter när hon fått sin första mens.
Jag fick ingen smäll, men väl en utskällning. Det var jävligt onödigt av mig att få mens, och det kostade sjukt mycket med bindor och tamponger och bara så jag visste så fick jag köpa det själv.
Jag hade vid det laget grinat och haft ångest hela dagen eftersom jag inte ville berätta det för någon, men samtidigt inte visste hur jag skulle hantera det så att ingen någonsin fick veta. Eftersom jag var tvungen att köpa mensskydd själv fick jag gå till ICA i största hemlighet och köpa "diskreta bindor", i en neonfärgad prasslig förpackning som drog allas uppmärksamhet till sig. Till råga på allt satt det en snygg kille i kassan. När jag kom hem upptäckte jag att jag hade köpt gigantiskt stora nattbindor och jag vågade inte gå tillbaka till ICA på väldigt länge.
Andras mammor firade deras första mens med presenter och uppskattning.

Jag tycker fortfarande att det är pinsamt att köpa bindor och tamponger. Därför köper jag Ellen-tampongerna på apoteket, för apotekstanterna har nog med herpeskunder och konstiga utslags-människor hela dagarna, så de bryr sig inte om man vill köpa tamponger.

Kommentarer
C:

Inga mensfester tack. men du har helt rätt med apoteket.

2007-02-27 @ 21:35:01

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback