the girl from ipanema - frank sinatra

Igår övergav jag läsandet för en middag i Hammarby sjöstad, (och lägenheten jag kunde ha haft om inte tretusen människor registrerat sig på sssb någon gång under medeltiden, och har för många ködagar för sitt eget bästa). Skit.
Vi fick canneloni, och gino till efterrätt, och calvados till kaffet (så kan man känna sig som Martin Beck för en stund). Sedan spelade vi poker, och jag förlorade stort första gången, och vann nästan andra gången, vilket mest berodde på att jag vid det laget blivit vårdslös och tydligen visade mina kort. Jag skulle dessutom hålla koll på min klänningsauktion, men det misslyckades jag med. Ingen galaxyklänning till mig. En från Roland Mouret kostar 2300 dollar, det kan iaf jag glömma. Men - i mina efterforskningar hittade jag ett liknande klänningsmönster från vogue, som jag kanske kan få tag på.
På vägen hem hittade jag ett busskort som någon hade satt fast på anslagstavlan i trapphuset, med en liten lapp som det stod: "Varsågod!" på. Tack!

Sedan kom, som alltid, migränen som ett paket på posten. Hela hemresan satt jag och kände min skyhöga puls genom en ven i pannan, och höll på att kräkas. Det blev inte bättre av att det kom en jävla idiot och satte sig och lyssnade högt på dålig musik i närheten av mig. Min dåliga hälsa fick mig dessutom att skippa föreläsningen idag, och nu har jag dåligt samvete över min karaktärsbrist.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback