it don't mean a thing if it ain't got the swing - eva cassidy

Jaha. Har redan hunnit uträtta massor av viktiga saker, som att gå på introföreläsningen på idéhistorian. Ingen som stack ut i någon positiv mening, men jag kollade inte så noga. Annars var min plan att annektera personer som verkar roliga till min vänskapskrets. Men jag vet inte.
Jag brukar inte stå så högt i kurs när det gäller nya vänskaper, tack vare min svåruppskattade personlighet och så att jag är elak mot barn.
Den senaste personen att trots detta vänskapa med mig är Ellinor. En hyvens kvinna. I sommar vill hon t.o.m. resa med mig trots att hon pluggar turism och säkert är utled på allt som har med resande att göra.

Dessutom har jag promenerat runt och lyssnat på min nya och jättebra låtlista på min ipod innehållandes bl.a. Duke Ellington, Dizzy Gillespie,  Django Reinhardt, och Nina Simone.
Och otaliga versioner av låten "It don't mean a thing if it aint got the swing". Gårdagens mission var nämligen att hitta så många versioner som möjligt av den. Andra bra låtar att hitta flera versioner av, tack Elias för tipset, är Perfidia och Take five.

Kommentarer
c:

jag hatar också barn, med passion. När jag outade mig på mitt jobb fick jag ett nervöst skratt till svar.

2007-01-22 @ 20:17:35
bobbypin:

åh, det nervösa skrattet. på mitt jobb är det också totalt bannlyst att inte vara oreserverat positiv till allt som har med barn att göra.

2007-01-23 @ 15:20:08

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback