last night another soldier - angelic upstarts

Med tanke på hur mycket jag jobbar känns det ännu mer orättvist att jag just nu lever på julklappspengar och andras barmhärtighet. Är tvungen att köpa förköpshäften på SL för att kunna åka till jobbet och säkra min framtida ekonomi, istället för att köpa bra mat, som annars är min högsta prioritering.
Att nära SL är verkligen inte vad jag hade tänkt göra för min julklappsslant. Fuck!
Det enda jag kan trösta mig med är att jag var duktig nog att betala mina räkningar innan pengarna tog slut. Och att CSN börjat arbeta under helgerna; för min ansökan på fredagen fick ett svar på söndagen, komplett med belopp och utbetalningsdatum och allt. Räcker det att lämna in studieförsökran när man registrerat sig, eller måste man ha varit på en första föreläsning innan?
Försöker också trösta mig med Epikuros.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback