leaving rome - jo jo bennett and the rhythm rulers

Det känns inte som att jag någonsin får sova tillräckligt. Hur jag än gör så är jag trött, så jag tänkte börja skylla det på vintern. Även om det mer känns som höst ännu, och jag hoppas att det ska fortsätta så tills det blir vår. Problemet är att mitt sömnbehov på över tolv timmar om natten gör att jag missar nästan allt dagsljus, eller att jag bara är outsövd förstås.
Idag hann jag visserligen dricka tre koppar kaffe till lite dagsljus, och imorgon har jag inget annat val än att gå upp innan solen gjort det.
Dum som jag är har jag bokat in ännu fler jobbpass nästa vecka, så nu är det fem av sju dagar. Jag vill egentligen verkligen inte, men samtidigt måste jag säga ja. Om man inte tackar ja tillräckligt ofta slutar de att ringa, och jag har verkligen tur som får pass. Det finns massa andra timvikarier som får ett pass i månaden, men eftersom jag gått med på att ta obekväma pass på vilken avdelning som helst på SÖS kvinnoklinik, så kan jag numera nästan alla avdelningar, och har därför större chans att få jobb. Men fan vad jag längtar tills vårterminen börjar, så att jag har fullt godtagbara skäl att inte tacka ja alltid.

Jag måste dessutom ha en kalender för 2007. Trött på post-it-lappar med tider, påminnelser och annat jag borde ha koll på. Varför finns det inga snygga och praktiska kalendrar? Min tradition att tillverka en egen har jag inte engagemanget att genomföra just nu.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback