love will tear us apart again - joy division

Det känns lite konstigt att det är 2007. Då är det snart 2010, lika gärna. Och snart är jag fyllda 25. Visserligen är det cirka två år kvar, men det känns ändå inte helt ok. Jag kan verkligen inte tänka mig mig själv som en tjugofemåring. Visserligen är jag den mest ansvarsfulla och världsvana människa jag känner till, men kanske är det också därför jag misstänker att jag kommer krisa ner mig totalt vid 25. Jag kommer undra var min dekadenta ungdomstid tog vägen, jag kommer bli en sån där jävla vuxen tonåring, som vägrar att mogna och anpassa sig. Det är min mardröm: att jag ska få för mig att bli subkulturell när jag är 25. När jag klarat mig relativt väl hela livet.

Ellinor ska flytta till Hässelby, så jag ska följa med henne dit och visa henne runt i veckan. Som om jag känner till Hässelby så jävla väl, det gör jag ju verkligen inte, men jag har ändå vistats där otaliga gånger. Jag tar mig fram, så att säga, mest tack vare min bostadsområdesorienterar-gen. Hon har själv aldrig varit i Hässelby, så jag borde ju vara snäppet kunnigare.

Så har jag tagit ett vuxet beslut att inte handla kläder innan mars, om ingen akut situation skulle inträffa. Med hjälp av detta handlingskraftiga beslut kommer jag att spara pengarna som jag annars hade använt för att köpa vinterkläderna jag helst sluppit ha användning för. Vintern är ändå något slags undantagstillstånd på skönhetsfronten.
Det enda som jag verkligen måste beställa hem från eleven.se, sådär i slutet på januari är följande:


126772-12126772-11126772-10126772-9126772-8

Concealer-kitet och den enstaka concealern (andra och tredje bilden) står jag och väger mellan.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback