samba de orfeu - ray anthony

För övrigt, trots att mörk rom börjar kännas ungefär lika hett som redbull och vodka, så måste jag ändå skryta med att jag lyckats skapa vad som nästan är en kopia av Red Tide på Tiki room. Jag skulle vilja påstå att min är bättre, på så vis att den inte är riktigt lika syrlig, vilket gör att man orkar dricka mer av den utan att tröttna.
Man pressar ur passionsfrukt och lime i en drinkmixer (med sil), häller ner en godtycklig mängd mörk rom, och granatäppeljuice. Sedan skakar man om detta, häller upp i ett coctailglas, och späder på med lite sprite.
Jag var så otroligt nöjd med detta att jag tänker ha någon slags drinktillställning så fort tillfället ges.

Kommentarer
kwaichangcaine:

Berätta om Tiki room.. /Morfar

sofia:

tiki room ligger i mellow bars källare. (sankt eriksplan, vid filadelfiakyrkan nästan). det är en konceptbar som säkert är sponsrad av något rommärke, om jag inte minns fel, och ser ut som en blandning mellan en polynesisk strandbar och en amerikansk 50-talsdiner. man kan alltid gå dit för drinkarna, men ibland tar det en timme att få det man har beställt, ibland spelar de t.o.m. bra musik som passar i lokalen: gammal r'n'b', exotica och calypso. men ibland är det någon jävla dåre som spelar schlager där.
hur mår morfar i övrigt?

2007-01-08 @ 13:32:52
Morfar:

?It's not true. Some have great stories, pretty stories that take place at lakes with boats and friends and noodle salad. Just no one in this car. But, a lot of people, that's their story. Good times, noodle salad. What makes it so hard is not that you had it bad, but that you're that pissed that so many others had it good.?

2007-01-12 @ 18:57:10
URL: http://anderserik.blogspot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback