see no evil - television

För att hålla ett hierarkiskt och starkt skiktat samhälle i schack kan man tycka att viss mytbildning från högsta ort vore på sin plats. Jag älskar idén. Finns det några sådana myter, idag? Inte i vår fina fria västerländska värld med tv och internet och information i överflöd, men kanske i ett mer slutet och omodernt samhälle. Jag menar dessutom desinformation som är menad som desinformation, vars upphovsmakare själva är medvetna om att de sprider ut irrläror. Jag kan inte sluta tänka på det. Och på vad jag själv skulle sprida ut för falskheter om jag fick chansen. Det räcker inte att bara ljuga om Schweiz när vilken klåpare som helst kan gå in på wikipedia eller susning och bilda sig en egen uppfattning.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback