cry on - irma thomas

Resan till Malmö med tåg är nu bokad. Det var flera år sedan jag åkte tåg. Det ska bli spännande. Sen kom vi på att vi nog borde ha med oss madrasser, täcken och kuddar. Ännu mer spännande. Jag som är så kräsen och måste ha min stenhårda kudde med mig vart jag än ska.
Natten till lördag hörde vi en s.k. hustrumisshandel i huset där vi bor. Det var gallskrik, dunsar och smällar, "hjälp" och "du dödar mig". Vi ringde till polisen som kom och såg lyckligtvis hur situationen var. Sen dess har jag varit lite rädd för att vara hemma själv. Faktiskt åkte jag hem till mina föräldrar som är på landet, och sov där istället.

Kommentarer
elias:

låter som jordbro fast där hör man sånt varanan timme i vårat lyhörda hus. poisen står på gården 24/7 ändå så man sliper ringa.

2007-07-26 @ 11:19:21
sofia:

vad fint! här finns ju ingen polis direkt, men jag såg lappar förut om bildandet av något slags medborgargarde mot cykelstölder. dessutom en väldigt allmänt arg lapp med tydliga nazitysklandreferenser i trapphuset ... man kanske skulle kunna engagera dem i frågan?


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback