janie jones - the clash

Väntan på antagningsbeskedet till statsvetenskapen är tortyrlik. Svaren skulle varit uppe klockan 14. Sedan klockan 18. Och nu står det fortfarande 18. Men vad fan då!
Jag har varit en vecka på Gotland. Nu har jag femhundra nya myggbett och är nybliven lådvinsalkoholist. Jag har sett Fårö, men inte Bergman, jag har sett den underligaste pizzan i världen. Den var liksom fyrkantig, men ändå i ett försök till att vara rund. Jag smakade aldrig på den, men den smakade tydligen också väldigt underligt. Själv ratade jag all mat på det stället. Det fanns typ krusbärsspäckad fårtarm med potäter på menyn. Ja, vi var i Fårösund alltså. Ett ställe hette Bunge. Brevid låg ett ställe som hette Hau. Och Ar. Det är ganska fula namn på ställen. Vi åkte och badade lite i ett kalkstensbrott, men mest låg vi i solen och läste brilliant litteratur, grillade, drack öl och vin och kämpade om vems ipod som skulle spelas.
Det värsta med hela resan var själva resandet. Att Gotland är en ö utan en bro till sig är verkligen en nackdel - ingenting annat. När vi hade kört stugstädning åkte jag och hälften av sällskapet till Visby för att flanera innan båten skulle gå vid halv ett på natten. Tyvärr regnade det, och alla affärer i Visby var stängda. Det blev ett hysteriskt springande och avsittande av tiden på olika caféer. Först lunch. Sedan evighetsfika. Sedan middag. (Under lunchen ursäktade Elen sitt bordsskick högt med att hon tyvärr kom från Bunge). Tyvärr nummer två ville majoriteten av folket gå till O'Learys och äta middag. Tyvärr nummer tre var mina ballerinor dyngsura och jag hade tappat mitt humör, också tack vare de otroligt otrevliga och korkade personer som staden inrymde. Efter att ha kämpat lite på en kycklingpasta som mest smakade som Kungen av Danmark-halstabletterna, åkte jag och Henrik ner till hamnen, satte oss i bilen och lyssnade på ljudböcker resten av tiden.
Och nu är jag hemma igen. Jag vill faktiskt hellre vara på det där skumma pizzastället i Bunge, på nåt sätt. Det är så tråkigt att bara kunna se fram emot arbetspass och att snåla med pengar i tre veckor. När det roligaste som händer på hela dagen är att man tillåter sig själv att klia upp ett myggbett.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback