every little bit hurts - brenda holloway

Försöker att tentaplugga, och det är lite svårt av någon anledning. Det som jag läser om just nu är verkligen sjukt intressant, så jag förstår inte varför det inte fungerar att lära sig någonting.
En anledning kan vara att det finns massor att diska, och att någon verkligen borde torka golven här. Det är som att det är DÄRFÖR jag inte kan plugga.
Jag skulle t.ex. aldrig ha svårt att koncentrera mig på en engelsk sensations-dokumentär om feta människor under samma omständigheter.
Det går också bra att läsa DN från pärm till pärm fast det är stökigt. Det går alltid bra.
Idag läste jag t.ex. om en som hette Hanna Närding som skulle utforma lanseringen av ordet "snippa" för det kvinnliga könsorganet, a.k.a. fittan.
Jag har personligen aldrig saknat ett ord för min fitta, för när man var liten sa man det lite småäckliga "slida" och i skolundervisningen hette det "vagina", och sedan hette det kort och gott "fitta".
Jag förstår inte varför man, om man nu måste ha ett nytt ord, vill kalla det för någonting så mjäkigt som "snippa"? Vem fan vill ha en snippa? Det låter som en stor äcklig vårta som ens föräldrar försöker försköna genom att ge det ett gulligt namn. Meningen är att det ska vara en motsvarighet till "snopp". Men det är ju ett ord som bara är gångbart fram till sexårsverksamheten. Det kanske iofs är just till småbarn och deras föräldrar som snippakampanjen riktar sig. Men det är ändå ett väldigt töntigt ord, och att komma 2007 och gå ut med statliga rekommendationer för vad man ska kalla fittan för är också töntigt.

Dessutom har Alf Svensson, Thorbjörn Fälldin och ett gäng andra från alliansen minus folkpartiet under dagarna som gått skrivit det kanske mest förvirrande debattinlägg jag någonsin stött på. "Ett biologiskt faktum att homoäktenskap är fel".
Jag har dissikerat inlägget flera gånger och petat runt lite, men jag måste säga att den röda tråden fattas mig.
Förstår faktiskt inte vad som är den egentliga poängen. Vore det inte lite tydligare att bara gå upp på RFSL med en yxa? Det kan väl ingen missförstå.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback