I put a spell on you - screamin' jay hawkins

Överlevde midsommaren, och jag lyckades ta mig till jobbet i anständig tid och allt. Är ganska stolt. Jag menar, på midsommarafton hade vi trots allt en bag-in-box som jag drack mer än jag borde från.
Idag fick jag tokspel när min lönespecifikation kom. Det är en kombination av många räkningar och dåligt med pengar som gör mig väldigt illa berörd. Pengarna jag får nu jobbade jag ihop under maj, och då pluggade jag heltid, och jobbade alltså inte alltför mycket. Ändå tog jag alla chanser jag kunde att få jobba. Jag jobbade snäppet mer än jag egentligen hade tid med, just med mitt psykiska välmående den 26 juni i åtanke.
Men, det spelar ingen, eller en väldigt marginell roll, för efter alla nödvändiga betalningar, (hyra, mat, busskort, räkningar), har jag cirka 400 kronor kvar att leva av. Det är ju helt sjukt tråkigt. Jag behöver ju nya sommarkläder och en ny mascara. Och drinkar och pocketböcker. Lägenheten behöver en matta och en lampa.
Sen kom jag på att mitt underbara sparkonto är relativt välfyllt. Det tar visserligen emot att röra de pengarna, men det var för en sån här vansinnigt tråkig sommarmånad jag sparade pengar öht.
Och nästa månad är problemen borta. För då har jag inte alls en massa räkningar, och dessutom mycket, mycket mer pengar. Det stör mig lite. Dålig fördelning.

Jag försöker att bestämma mig för vad jag ska göra av 80 guldiga muffinsformar istället. Jag funderar på chokladmuffins med spritsad grädde och körsbär på toppen.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback