I want you to be my baby - louis jordan

I'm back in black. En harmlös brun-something toning gjorde mitt hår kolsvart, så nu är jag där igen. Trodde aldrig att det skulle hända, men jag trivs bra. (På min presentationsbild på bloggen har jag på mig en peruk).
Hittade en söt och billig empireskuren klänning med puffärm och sidenband, så jag köpte den i svart och rött. Sedan blev jag hämtad i bil och åkte ut till Ellinor. Det blev fläskfilé som jag improviserade fram en marinad till, klyftpotatis, tzatziki och bönsallad. Lovely.
Igår slutade kvällen tyvärr på Bacchi Wapen. Fy fan vilken ångest. Jag har såklart varit på Bacchi tidigare, men då kostade ölen 19 kronor, och toaletterna luktade svagt av jord. Nu fick vi för det första betala 50 kronor i inträde. Sedan ytterligare 20 kronor i garderob, och en stor stark ville de ha hutlösa 49 kronor för. Som tur är behövde jag bara dricka en, och ja, jag är väldigt snål. Om jag betalar inträde så ska det fan finnas någon slags anledning: bra musik är en, snygga/intressanta människor är en annan, lebensraum är en tredje. Så vi bänkade oss framför dansgolvet på nedervåningen och fascinerades av köttmarknaden som pågick. Personligen skulle jag aldrig ta med tång i någonting som studsade omkring där nere. Sammanfattningsvist var det trångt, fult, obehagligt och värdelöst.
Mitt människoförakt är alltså numera välnärt. Dags att fortsätta besvara instuderingsfrågorna istället. Jag håller på med en fråga om boktryckarkonstens inverkan på lärdomshistorien. Jag själv tycker att det är en ganska stor fråga, mitt problem är att försöka skala ner svaret till rätt längd. Tyvärr har jag köpt en resetidning också, så frågan är vad som kommer locka mest.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback