me and julio down by the schoolyard - paul simon

Tenta på morgonen. På lördagmorgonen. Fy fan.
Och aldrig har någonting systematiskt förstört mitt självförtroende som det här momentet. Vändningen kom igår, när jag från att ha stått som ett stammande fån inför Spinoza, studia humanitatis, Luther och Zwinglis nattvardsläror, Keplers lagar och Hobbes syn på naturtillståndet och suveränen plötsligt insåg att jag kunde det. Jag är helt sjukt bra på att pressa in enorma mängder fakta på kort tid, återigen är det bevisat. Hurra.
En fråga handlade om vem som menade att "esse est percipi" - att vara är att uppfattas. Det visste jag ju inte. Jag var tvungen att chansa, och tack vare min ENORMA intelligens insåg jag att det måste ju vara Berkeley. Jag funderade lite på hans kunskapsteori, och kunde inte hitta någon annan filosof i mitt inombords växande register över dem, som stämde bättre överens med tesen. Jag hade rätt. Jag är bäst, och nu är det här avklarat.
Nu är jag trött men kaffesugen, och dessutom sugen på inredning. Gärna trevliga kataloger man kan bläddra i på internet, sätta ihop möbler i fantasin, och räkna ut kostnaderna. Det vill jag ägna resten av den här eftermiddagen åt.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback