vän av ordning

För ett tag sedan lyssnade jag på ljudboken Vän av ordning av David Batra. Det var ett sant nöje, om än väldigt kort, eftersom jag inte somnade under natten utan istället lyssnade färdigt på boken. Iaf så har insändare från olika tidningar samlats ihop, och resultatet är förstås underhållande, som det alltid blir när nitiska tvättstugefascister, hemmabiologister, strålningsfobiker och allmäna ordningsvänner fått säga sitt.
Min favorit bland de återkommande insändarskribenterna i tidningar jag själv läser är Monica Bodling. Hon verkar vara en trebarnsmor från Norrköping, som gärna vill försöka se ett hot från några odefinierade radikalfeminister, som tydligen ska vilja förbjuda kvinnor att ta hand om barn. Ingen verkar känna till dessa personer närmare, men det klart att paranoian ska få styra över förnuftet.
Enligt Monica så motarbetas kvinnor som vill viga sitt liv åt att strosa runt hemma med sina barn. Jag menar att det är ganska enkelt: gift dig med en rik man som vill sponsra ditt hemmafruliv.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback