pop the glock - uffie

Jag har jobbat hela helgen, som vanligt.
I fredags var jag på Erikas 27-årsfest, hade det jättetrevligt, och blev tydligen jätteberusad på en flaska vanligt vin, för jag har ingen alkoholtolerans att tala om längre. Minns att jag råkade höra Holes Malibu i bakgrunden och kände att det var dags att åka hem för att inte kräkas av jobbiga minnen utbasunerade ur högtalaren.
På lördagen vaknade jag klockan sju och fick trycka i mig diverse tabletter, fylla på mig själv med vätska, springa till bussen med hjärnan i smärtsamma konvulsioner mot tinningarna. Efter lite frukost på jobbet började berusningen återigen ta fart. Fick sitta på en innergård och röka och fokusera på någonting, stålsätta mig så att det skulle gå att jobba. Mina baksmällor är inte längre hanterbara. Tillslut var jag tillräckligt sober för att gå tillbaka in igen.
Ja, sen insåg jag att det var pingst och att jag därför har storhelgstillägg. Då blev jag genast på bättre humör över att jag trots allt släpat mig upp när jag nu mådde så dåligt.
Så: storhelgstillägg hela helgen, fy fan vad bra. Jag får skatteåterbäringen samtidigt som nästa lön, så då borde jag kunna klara att betala en hyra och betala in till vår fina matbudget. Helt klart.
Annars får Henrik kanske sälja sina fonder och då känner jag mig som en dålig flickvän. Men nu har jag faktiskt tänkt framåt och jobbat mer än jag egentligen har tid med i maj. Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv. Sen blir det ju sommar och då kan jag jobba jämt. Fast då får jag dåligt samvete för att jag aldrig är ledig, och när jag är det så är jag så trött att jag bara vill sova.

Nu ska jag göra något av ett halvt kilo nötfärs. Vanligtvis blir det biffar med nötfärs, parmesanost, balsamvinäger, kryddor och sedan inbakade hackade gröna oliver. Jag bryr mig aldrig om att spä ut färsen med mjöl och ägg och sånt, för jag är en riktig slösa. Men det vore trevligt att hitta på något annat för en gångs skull, men inte köttbullar. Så nu ska läsa recept på tasteline, för vi har ingen kokbok här ännu.

Kommentarer
Kusin Theresa:

Gör köttfärssås, med rivna morötter, gul lök, valfri sorts bönor (det blir gott med kidneybönor eller kikärtor) krossade tomater, köttfärsen förstås och massor med rosmarin! Mums!

2007-05-28 @ 16:44:51
Sofia:

Theresa - Det var en bra idé. Jag gör nästan aldrig köttfärssås för jag kan ändå aldrig få den att smaka som mammas. :) Men jag borde kanske försöka mig på det igen.


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback