cemetary gates - the smiths


PERSONLIGT
1. Vad heter du? Sofia
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Ellen. Faktiskt. Det är kort, snyggt, och tja ... har allt. Jag brukar dagdrömma om att heta Ellen. Nej. Men jag skulle kunna göra det, så fint är det.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Siri, tror jag. Men Emily, hon skulle ha hetat Thor-Hank om hon blev kille. Vi får alla vara glada över att hon blev tjej.
4. Vilket stjärntecken är du? Vågen. Det betyder att jag är charmig, ytlig, flyktig och söt. Tydligen.
5. Vart bor du? Lappis.
6. Bott utomlands? Nej.
7. Flyttat antal gånger? Fyra.
8. Vart skulle du vilja bo? Där jag bor - jag skulle inte tacka nej till lite mer kommers på Lappistorget dock. Men fem minuter till Universitet är oslagbart.
9. Vad vill du bli när du blir äldre? Jag vill sitta på ett kontor och prassla med papper hela dagarna, helst avlönad med skattepengar.

UTSEENDE
1. Hur lång är du? 163 cm.
2. Hur mycket väger du? 59 hela kilon. Ehh ... Mina biceps väger så mycket, det är därför.
3. Hårfärg och frisyr? Råttigt brunt och lite stripigt. Chict.
4. Ögonfärg? Grönblå
5. Mest nöjd med? Jag vet inte, jag tror att jag ärligt kan säga att jag hatar allt med mitt utseende. Jag är kort, har skumma ögon och ser allmänt glåmig och blodfattig ut. Det enda jag kan vara stolt över är min näsa, men t.o.m. den sviker mig på kort tagna rätt framifrån, då den tenderar att se ut som en potatis.
6. Minst nöjd med? Allt!
7. Skostorlek? 37.
8. Glasögon? Nej, tyvärr.
9. Har du några piercingar/tatueringar? En tatuering. Bettie Page på nedre delen av ryggen.

FAVORITER
1. Filmer? Cry Baby, har sett den över tjugo gånger. Allt med Audrey Hepburn, särskilt när jag är bakis. Äh, jag har egentligen en skitsofistikerad filmsmak, men jag tänker inte skryta med den här.
2. Låtar? Teardrops med Womack & Womack, Baby Love med Mothers Finest, Cemetary Gates med Smiths. Just i den här sekunden är det dem iaf.
3. Årstider? Hösten innan den blir för kall.
4. Mat/dryck? Mat som tillagats i ugnen. Ugnsrostade grönsaker med bulgur t.ex. Just nu börjar jag bli sugen på saffran i maten. Ska kanske göra en tomatbaserad kyckling och grönsaksgryta med saffran imorgon. I dryckesväg gillar jag Cola Light Lime, romdrinkar och öl i nästan alla dess former.
5. Djur? Katter.
6. Färg? Grönt.
7. Parfym? Chanel Chance som vanligt.
8. Tv-program? Gilmore Girls, House, Strangers with candy, Sarah Silverman Program, Colbert Report, UR-program.
9. Ämne i skolan? Filosofi och historia.
10. Sysselsättning?
Sprida lögner på krogen, dricka öl, lösa korsord, snoka på internet, organisera allt som finns i fina, perfekta, system.

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka?
Pepitarutig kappa, röd kappa, grön parkas, den perfekta blandningen mellan en harrington och en monkeyjacket, en beige trenchcoat och slutligen en kort, rosa 40's jacka med fuskpälskrage. Det är höstsortimentet hemma hos mig.
2. Vad använder du just nu för skor? Svarta vintage läderstövlar, vita pumps (alla som säger att man bara får ha vita skor på sin bröllopsdag har hemmorojder), röda herrskoinspirerade skor, rosa kinaskor när jag bara måste springa över till ICA eller Universitetet.
3. Favoritfärg på kläder? Grönt.
4. Favoritmaterial på kläder? Har ingen favorit, men bekväma material föredras.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Fler vardagliga klänningar.
6. Favoritaffärer? Diverse second hand-butiker.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Helt avgjort av hur mycket pengar jag har en specifik månad. Allt från 0 - 5000.
8. Favoritdesigner? Frida Giannini, hennes höstgrejer för Gucci ... Orgasm!

BLANDAT
1
. Vad heter din morfar? Han hette Paul.
2. Var har du i din:
a) jackficka just nu?
Min Ipod
b) skolväska just nu? Krossade halstabletter, kurslitteratur (nej, nu har den ju säkert fått halstablettsgegga på sig), gamla kvitton. Kanske ett menstruationskit om oturen skulle vara framme.
c) handväska eller liknande just nu? Mobiltelefon och nycklar.
3. Vad är du beroende av? Kaffe, cigaretter, intellektuell stimulans, och en väl utbyggd välfärdsstat.
4. Vilket land kommer du i från? La Suede!
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Eight Hour Creme.
6. Vad tror du på? Teser om mänsklighetens generella idioti och ondska, Torbjörn Tännsjö och slutligen värdenihilismen.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Nej du.
8. Vad köpte du senast? Burberry London till Henrik i försenad födelsedagspresent.
9. Har du nåt husdjur? Nej, men jag vill ha en katt.
10. Vad bor du i? Studentlägenhet med älskling.

GREJER
Plånbok: Röd. Ska skaffa mig en ny.
Tandborste: Jag vet inte? Eventuellt samma som Henrik då, på grund av att jag inte lyckas komma ihåg vilken som är min.
Smycken: Fakepärlhalsband är min grej. Sen har jag ett kamédamshalsband, och lite typ ankare, spaderess, pistol-berlocker i halsband. Sånt krafs. Jag har inte hål i öronen, eftersom jag varade ur mig flera liter sist jag tog hål i öronen. Förlåt om jag är lite äcklig.
Solglasögon: Lite Jackie Kennedy-stuk på dem. Hittar de alltid på Myrorna eller dylika ställen, märke okänt.
Underkläder: Aldrig någonsin string iaf. Jag gillar mest enkla enfärgade saker.
Och lite såhär.
Nagellack: Rött
Mp3: Grön iPod mini.
Mobil: Guldig Nokia.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback