let the right one in - morrissey

Igår blev det faktiskt lite försenat födelsedagsfirande, på Malaysia. Jag fick en blender, wee! Precis en sån som jag ville ha också, fast det hade jag glömt bort. Nu kan jag göra ännu mera drinkar. Fast det får jag nog inte just nu, med min uppförstorade galenskapslever.
Dessutom fick jag grejer till ugnen: två små formar som man typ ska göra creme brulée i, en stor ugnsform och en pajform. Det är ju helt perfekt.
Ugnen är världens bästa matlagningsapparat. Man bara stoppar in saker i den, och en stund senare har man mat som är mycket godare än den skulle ha varit om man stekte sönder den. Jag läste någonstans att svenskar knappt använder ugnen längre, det är mycket märkligt.
Idag blev det dock ingen mat gjord i ugnen. Jag kokade tomatsoppa med makaroner och purjolök. Dagisnostalgi, och perfekt när man är sjuk.
Har varit på universitetet också, drack en kaffe och letade efter kurslitteratur. Vi ska ha några statliga offentliga utredningar på det här momentet, och jag kände mig som en mycket dålig medborgare som inte genast förstod hur man får tag på en sån. Jag tänkte att man kanske måste åka till någon myndighet och begära ut dem, se arg ut och hävda sina rättigheter. Sen kom jag på det.
www.regeringen.se kallas det.
Jaha, så nu har jag inga bortförklaringar längre. Det är bara att börja läsa.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback