lovesick blues - hank williams

Studera.nu är nere. Igår var det någon teknisk service som pågick när jag skulle skicka in anmälan. Irriterar mig vansinnigt på den där sega skiten. Såklart det blir segt när alla ska skicka in anmälan samtidigt eller kolla på antagningsbesked samtidigt. Eller vad det än är som gör att sidan aldrig fungerar när man behöver använda den. Irriterar mig på att jag inte förutsett det och skickat in min anmälan tidigare.
Jag har belönats med ett mystiskt utslag i ansiktet. Jag kan inte gå ut, annars skulle jag ha gått till universitetet direkt och lagt min ansökan i deras brevlåda och varit över med det. Men nu ser jag förjävlig ut och tänker stanna inomhus tills jag i skydd av mörkret eventuellt kan promenera lite. Orättvisor överallt.

Är på dåligt humör rent allmänt. Dels är det det jävla utslaget, och det faktum att min ansiktshy verkar genomgå ett pubertetsuppror. Kvisslor och torrhet och fnasighet och oljighet vadsomhelst you name it. Och på både tvål och ansiktscreme svarar hela ansiktet med att börja svida och blossa upp. Det känns jobbigt att det typ räcker med att peta med ett finger på kinden så börjar det ryka och fräta för att hyn är så känslig att den får panik av det. Jag borde skaffa en sån där boy-in-the-bubble-bubbla åt mitt huvud. En steril miljö för att bevara det som bevaras kan.
Dels är det de konstanta påminnelserna om att människor är helt hjärndöda. Som när man läser en del krönikor, eller befinner sig på forum.
Jag läste en sådan krönika högt för Henrik igår, och han bad mig hålla käften. Han orkade inte med mer idioti på ett tag, och jag förstår honom. De logiska hoppen mellan styckena i en Elise Claeson-krönika kan bli för mycket även för den bäste.

Kommentarer
c:

Jag trodde jag hade fått skabb i somras. Jag hade en massa röda prickar på armarna och handlederna. Men lite kortison salva rådde bot på det. Det var inte skabb.

2007-10-15 @ 20:38:13

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback