marquee moon - television

Det är så jobbigt. Jag har ingen aptit. Jag är inte sugen på någon särskild mat. Det är ... helt olikt mig.
All mat verkar liksom jobbig att äta. Jag börjar äta någonting, till exempel min vanliga yoghurt med müsli till frukost som jag alltid äter till frukost. Men efter en liten stund är det bara en äcklig massa att tugga sig igenom, och jag orkar inte. Slänger bort allting igen.
Brukar alltid ha tusen uppslag för rolig matlagning till middagarna, men nu går jag som en zombie till ICA och vandrar runt helt ostrukturerat i gångarna. Tar upp ett paket pasta, stället tillbaka det. Tittar vad de har för sallad. Ingenting verkar gott. Allting verkar jobbigt. Så plockar jag upp tomatsoppa. Och så får det bli.
Jag saknar dagarna när jag kunde vakna med typ en idé för en wok jag ville äta till middag. Eller idén till en karibisk fiskgratäng. Eller bara ett särskilt sug efter någonting, typ vitkål, saffran, sötpotatis, avocado, lime. Och så hittade jag på någonting därefter.
My god, jag är i en matlagningssvacka.

Det skulle vara sjukt mycket roligare att laga mat och baka om jag hade ...
image43
image44
Förkläde 349 kr, och kökshandduk med drinkmotiv 140 kr, på
Sivletto

Håller på med ett projekt som börjar kännas meningslöst. Jag letar tatueringsmotiv för överarmen. Projektet har funnits rätt länge egentligen, bara att det legat på is ett tag. Problemet är att ingenting duger.
Ett annat problem är att jag har en p-stav i vänster överarm. Det verkar lite korkat att tatuera över en p-stav. Lite ont, kan jag tänka mig att det gör, och lite knöligt för den som tatuerar. Och det är vänster överarm jag vill tatuera.
Eftersom min andra tatuering är på höger sida av ryggen, det blir ingen feng shouiij, som min pappa brukar säga, om alla tatueringar är på höger sida.
Och ja, det är bara old school flashmotiv som gäller. Jag gillar karpar och skepp och mans ruin och svalor och tigrar och svärd och rosor och pinuppor. Men jag har redan Bettie Page på ryggen, så det är uteslutet.

Nu ska jag läsa tills jag spyr.

Kommentarer
c:

Jag vill också ha ett riktigt snyggt förkläde, fast gärna i vitt med volang och en hjärtformad ficka. Jag inbillar mig att jag skulle bli bättre på att laga mat då

2007-10-20 @ 19:35:23
Sofia:

Jag är övertygad om att man verkligen blir bättre då. Man ser proffsig och housewifeig ut.
Kolla sivletto.com, de har ett en förklädeskjol med volang och hjärtformad ficka, inte helt i vitt dock.

Patricia:

Shit man va fint förkläde. Asså man behöver ju inte laga nått komplicerat ba för man har det på sig. Nudlar för hela slanten, nu blir det bara mycket festligare.

2007-12-12 @ 22:08:03
URL: http://patriciaindeed.blospot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback