moon river- frank sinatra

Idag var det så äntligen dags för mitt ultraljud som jag sett fram emot så länge. Har fastat från mat och dryck och cigaretter hela dagen, och sen begett mig mot Danderyds sjukhus klockan 18:00, med en högljutt kurrande mage.
Fem minuter efter att jag först satte min fot på ultraljudsavdelningen har jag 1) en ultraljudsgelékladdig tröja och 2) konstaterat normal storlek på lever och mjälte samt inte en gallsten så långt ögat kan nå. Jag sprang iväg mot pressbyrån i huvudentrén, lycklig, och enormt kaffesugen.
Det känns helt perfekt! Ja, innerst inne trodde jag att de skulle hitta en tumör eller något, eftersom jag aldrig blivit känd för något positivt tänkande.
På väg mot tunnelbanan mötte jag ett lämmeltåg av höggravida kvinnor och vad jag antar var de respektiva blivande fäderna. Måste ha varit ett informationsmöte, eller massinskrivning för planerat kejsarsnitt. Det var ju trots allt på Danderyds sjukhus.
Lyssnade på Leif GW hela vägen hem. Och nu blir det middag: fisk med grönsaker o.s.v. i ugnen (broccoli, paprika, lök, vitlök, tomat, bönor, majs, massa chili), ris och sallad.

Varför luktar rucola alltid skit? Eller är det bara den från mitt ICA som luktar skit?

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback