hot - KRS-One

Hej hemtenta!
Jag har som vanligt försvunnit ner i ett djupt semantiskt hål, där varje ord i tentafrågan måste definieras, tolkas, omtolkas, betänkas, diskuteras ... Jag har helt enkelt hamnat i den mycket tidskrävande process som jag sällan tar mig ur och som förstör mitt eget liv och senare även min omgivnings.
Nu har jag ju iofs redan tärts på i och med att våra nya grannar är två stycken jävla saxofonister, som spelar stressade skalor från varsitt håll i lägenheten hela dagarna. Så gränsen till nervsammanbrott borde ligga närmare nu än någonsin.
Just nu har de ett litet speluppehåll, jag undrar vad de håller på med när de inte spelar. Min teori är att de just nu klättrat ner i sina kistor och sover lite. Vilar upp sig lite inför nästa session av hysteriska skalor, vars syfte verkar vara att ta död på andras livsglädje.

Men ja, jag försöker lugna mig lite. Ska dricka kaffe nu. Läsa. Diska. Tänka på mina ord. Skriva ett anonymt hatbrev till mina grannar. Något sånt.

Kommentarer
c:

dina saxofonister slår faktiskt min sexgalning till granne, fast det endast för att hon verkar ha gjort slut men sin karl. Det är ett antragande från min sida eftersom det varit väldigt tyst på senare tid.

sofia:

usch. om de börjar ha sex också kommer jag kanske bli tvungen att flytta. men någonting får mig att tro att de här människorna lever i avhållsamhet, i varsin del av lägenheten, och bara uppvaktar varandra med lite skalor.

2007-09-27 @ 11:56:50
URL: http://bobbypin.blogg.se
Annika:

Jag kan absolut inte tro att jag skulle ha mindre kläder än dig, speciellt inte som jag framför allt gillar kläder som inte "smiter åt". Oftast köper jag helt utan att prova eftersom det ändå inte är plagg som det är så himla noga hur de sitter...
Butiken hette "Punkt Shop". Det är så fantastiskt, tycker jag, att de samlade (samlar?) tonårspunkare och Backstreet Boys-fans under samma tolv kvadratmeter stora tak.

2007-09-27 @ 16:14:00
URL: http://beautifulones.blogg.se

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback