krazy kings too - company flow

Igår natt åkte jag in till akuten på Danderyd. Jag hade först drömt att jag tydligt kände två kapslar i övre delen av magen, jag genomgick någon slags röntgen, och kapslarna innehöll knark som började sippra ut i kroppen. Jag drömde att det sved och gjorde ont, men i huvudsak att jag försökte försvara mig, att jag inte alls vetat om att jag skulle smuggla in narkotika någonstans. Klockan fyra vaknade jag av smärtorna högt upp i magen. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde, för jag minns inte särskilt väl nu, men jag skrek och hyperventilerade, så Henrik vaknade väl av det. Jag kräktes, mest av smärtorna och inte för att jag egentligen behövde kräkas. Sprang omkring, försökte googla "vårdguiden" men jag kunde inte förmå mig själv att stå stilla tillräckligt länge för att hinna skriva ner hela ordet. Jag minns inte exakt vad jag gjorde men jag kastade mig omkring som en djävulsbesatt.
Man vågar ju nästan inte åka till akuten, för man vill inte slösa deras tid med sina larviga åkommor. Samtidigt gjorde det outhärdligt ont, och det tog aldrig slut. Hade blindtarmen i åtanke, så det avgjorde det. På akuten har de säkert finare smärtlindring än mina alvedon också.
Sen var jag på akuten från fem på natten till tio på förmiddagen. Fick en otroligt bra och sympatisk läkare som verkade ha ambitionen att utreda de här smärtorna på riktigt. Hon trodde att det kunde vara gallsten, eller att det var en reaktion från levern på något sätt. Båda två ska följas upp, och tillsvidare har jag fått starkare smärtlindring utskrivet om det händer igen, och ska undvika viss mat.
Jag fick gå hem, upptäckte att jag var klädd i mjukisbyxor och kinaskor. Snyggt.

Idag ska Henrik baka bröd, nice! Jag tänker personligen bara ta det lugnt. Ska promenera lite, vädret är ju bra. Jag är fortfarande sjuk, men halsen och hostan är bättre, det är skönt.
Imorgon börjar kursen i svensk politik, och jag fyller år. Får se om jag är fit för en föreläsning imorgon. Jag hostar fortfarande rätt mycket, och jag hatar att hosta på föreläsningar, jag vill inte förstöra för alla andra. Ska försöka få tag på någon i skolan vars anteckningar jag kan låna.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback