long gone lonesome blues - hank williams

Igår hade jag redovisning. Ångest, ångest, ångest. Jag hatar att prata inför en grupp människor. Nu är det tack och lov över, för den här gången. Men ändå, plötsligt sköljer minnena av min dumma, stammande röst över mig, och jag vill bara fly, gömma mig, inte finnas. Vad fan är det för fel på mig. Jag har aldrig varit såhär rädd för att prata inför grupp förut, men nu mår jag dåligt efteråt också. Inte bara den vidrigt höga pulsen innan, att jag bokstavligen darrar och mår illa. Jag behöver stecolid inför sånt här.
Sen var Sara här, vi åt canneloni och drack vin. Det blev ett trevligt avslut på en i övrigt ganska obehaglig dag.
Ikväll firas Oskars och Gillis födelsedag, och imorgon ska vi, bestämdes alldeles nyss, gå på Sage Francis på Debaser. Henrik fyller år imorgon, så det fanns en perfekt sysselsättning på hans födelsedag ändå.
Själv fyller jag år på en måndag, den första i en rad av dagar med halvtidiga föreläsningar. Det blir nog inget av den här födelsedagen heller.
Och min önskelista består av svindyr kurslitteratur. Kul att vi ska läsa trettio sidor i en bok som kostar 500. Det blir typ 16-17 kronor per sida. På statsvetenskapen finns det dessutom giriga monster som lagit beslag på all kurslitteratur på alla bibliotek i Uppland och Sörmland, och ställt hela sin släkt i kö på dem.
Det finns med andra ord marginella chanser att få tag på en bok gratis.
Fan.


Kommentarer
c:

Jag stammar inte dirket men många av mina meningar brjar såhär:"öh pfk öh..".

2007-09-21 @ 18:48:34

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback