more than this - roxy music

Det blev inte så bra bilder. Blixten fick allt att se svettigt och blankt ut. Och utan var det för mörkt, så allt blev suddigt. Jag har varken stativ eller möjlighet att ljussätta. Och dessutom inga ambitioner. Så jag orkade inte.
Någon gång när det är dagsljus ska jag försöka orka ta bilder, som blir bättre.

Här är iaf vår soffa. Den har mest Henrik suttit ner, som synes i mitten av den. Det är där han sitter när han spelar sina tv-spel, medan jag spelar schack mot datorn. Bakom soffan har vår förra soffa - en skinnsoffa, lyckats skava av en bit tapet. Nån gång ska det fixas. Kuddarna på bilden ska få fodral, jag sydde det ena ikväll. men jag ångrar att jag inte väntade tills imorgon så kunde jag ha köpt dragkedjor också. Jag gillar dragkedjor.
Iaf tänkte jag sy flera olika så att man kan byta efter humör.
Soffbordet är min lillebrors hantverk och design. Han har varit vänlig nog att låna ut det till oss tills vidare. Jag tänkte mig senare ett soffbord i teak, i 50-talsstil.

image34

Här ser man in i köket. Jag är svag för designklassiker a la Arne Jacobsen, Bruno Mattson, o.s.v. I like spännben! Men min ekonomi är ytterst begränsad. Resultatet är att köket ser lite ut som ett försök till jättestereotyp homestyling såhär på ett avstånd.
Bordet köpte jag för en hundring på blocket, lillebror har även här hjälpt till med att fixa bordsskivan till nyskick igen. Stolarna är vanliga myrankopior som man kan hitta nästan hur billigt som helst numera.
Gardinen har jag sytt av ett tyg från Ikea. Lampan köpte vi idag för 99 kronor.
Så ser man tv:n och stereon. Vi har hittills inte kommit på något snyggt att göra av sladdarna från tv:n.

image33

Här kommer stringhyllan där skivsamlingen fått husera. Den kommer från min fars pojkrum i Härnösand och är enligt mig så snygg att vi fick göra avkall på rätt många skivor, de får helt enkelt inte plats. De står i förrådet.
Gardinen är köpt på Åhléns. Jag tyckte det var så skönt med färdigsydda gardiner, men självklart var de för långa, för jag mäter aldrig någonting utan köper allt på impuls i affären. Så det känns rätt skönt att jag en gång var klok nog att köpa en symaskin.

image35

Här är mina thingies som jag inte lämnar huset utan.

image36

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback