så lunka vi så småningom - fred åkerström

Jag har färgat håret. (Som synes på presentationsbilden). Nu är det mörkbrunt, känns underligt. Hela ansiktet blir annorlunda, mina ögon ser grönare ut. Det är fördelen. Jag ser blekare ut också. Det är ganska fint. Jag hatar solbrännor, till skillnad från 99% av alla andra svenskar. Egentligen är det bara för att jag inte kan utveckla någon annan hudfärg än rödrosa. Då föredrar jag att fortsätta vara likblek.

Idag skrev vi på kontraktet på nya lägenheten. Den andra juni flyttar vi, olägligt nog har jag uppsatsopponeringar 2-3 juni, men eftersom kontraktet på nuvarande lägenheten inte går ut förrän slutet på juni så har vi ganska lång tid på oss att flytta och flyttstäda. En hel månad, faktiskt. Ingen stress alls. Vi ska flytta till huset intill. Så det är inte så långt heller.
Sen gick vi till Örtagården och åt lunch och kollade i några inredningsbutiker. Jag vill fixa en jättetacky tiki-balkong, med plastorkidéer som lyser och bambugrejer överallt. Problemet blir att få Henrik att gå med på mina storslagna planer.

Dessutom har jag idag fått anställningskontrakt för kontorsjobbet, och så väntar jag på att höra från sommarjobbet jag sökte, som jag var på intervju för i onsdags. Jag hoppas innerligt att dessa två ska gå att kombinera. Jag måste nämligen jobba lite mer i sommar än bara ett extrajobb, annars blir jag väldigt fattig.
I alla fall så har jag en annan deal på gång, om Naturhistoriska skiter sig. Jag har jobbat skamligt lite i april, men jag har ju tre överlappande kurser, plus att jag hängett mig åt jobbsökande, så jag försöker att inte döma mig själv för hårt, när mitt sorgliga lönebesked kommer. Jag är rätt bra, tänker jag. Rätt bra, på väg att bli bäst.

Nu måste jag plugga resten av kvällen.

Kommentarer
c:

grattis till jobbet, och lägenheten. Balkongen går säkert att fixa. De brukar vara tveksamma till ens visioner när man bara beskriver dem. Men när de ser det färdiga resultatet brukar de mjukna.

sofia:

tack!! jag tror också att jag kommer vinna det här slaget, jag har ju trots allt en färdig vision, vad ska man sätta emot en sån, liksom. annars får vi väl ha delad vårdnad om balkongen, typ varannan vecka eller något sånt.

2008-04-21 @ 20:42:42
URL: http://www.bobbypin.blogg.se
elias:

tiki rockar ju, jag tycker du borde tvinga han att fixa mer mustach igen sammt köpa en röd ferrari så blir det lite magnum av det hela också. kan ställa upp och spela den lätt förvirade och tråkiga äldre herren med två dobermans.

2008-04-22 @ 10:25:06
sofia:

elias - haha, ferrarin kan jag gå med på, men ingen mer mustasch if I can help it. du får hitta någon annan att utleva dina magnumdrömmar genom! :)

2008-04-22 @ 18:45:36
URL: http://www.bobbypin.blogg.se
c:

"gubben" heter faktiskt så mycket som Higgings. Och det bästa med Magnum är hans förtjusande små shorts. Det och att han får en 40-års kris i ett avsnitt.

2008-04-22 @ 21:02:48
URL: http://itsclive.blogspot.com
Anonym:

hur kan man få 40års kris vid 67?

2008-04-26 @ 17:11:34

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback