standing in the shadows of love - the four tops

Jag har varit i skolan i nästan åtta timmar idag. Det är mycket när man läser samhällsvetenskapliga ämnen. Jag är van vid kanske 6 timmar per vecka.
Det började med en föreläsning. Kronprinsessan satt längst fram med sitt entourage. Livvakter och sällskapsdamer. Jag sitter alltid längst bak, där man har överblick över hela salen och slipper trängas. Dessutom finns det smidiga utgångar längst bak i föreläsningssalarna, så att man hamnar på rätt våning och rätt sida av universitetet för att ta sig hem.
Johanna hade varit i Tokyo och jag fick världens sötaste present, godis som ser ut som sushi. Tack Johanna!

image120


Sen var det grupparbete och kurs på biblioteket i några timmar. Och efter det letade jag och Henrik efter böcker om diskursanalys och drack kaffe. Jag har sovit två timmar. Min hjärna känns lite överhettad.
En bra sak är att jag hittade en sammanhängande debatt kring mål och resultatstyrning i offentlig förvaltning från 1991 i en facktidning. Jag ska beställa upp det från magasinet tror jag, och kolla om det går att göra något av det till uppsatsen. Det är nog hot stuff. Tycker jag alltså. Ingen annan verkar särskilt upphetsad över mitt eventuella uppsatsämne. Min strategi är att tråka ut min blivande uppsatsopponent, genom att välja ett nördigt ämne och få upp många varningar från Word om att min text verkar invecklad och byråkratisk.



Kommentarer
Meidi:

TECHNOSÅS hälsar! Hahaha. Vi bor ihop!

sjuksyrran:

Vilka roliga godisar!

2008-04-27 @ 23:18:31
URL: http://miljonresan.blogg.se
Laser:

Shit, vilken grym present! Nu vill jag få tag på såna och ge bort till nån?

2008-04-28 @ 01:24:04
URL: http://larzor.blogspot.com
sofia:

åh, ni kan få köpa dem av mig. de verkar färska. men jag har inte öppnat dem ännu. vad bjuds?
jag är en sån entreprenör.

2008-04-28 @ 20:53:43
URL: http://www.bobbypin.blogg.se
Laser:

du kan börja importera godis, läsk och mat, typ som Grays fast från japan!
Jag klarar nämligen inte av att köpa saker om jag inte vet att jag kan köpa fler om jag behöver?

2008-04-29 @ 17:37:44
URL: http://larzor.blogspot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback