foux de fa fa - flight of the conchords

Varför är man helt bränd i skallen efter varje gång man jobbat? Jobbade idag och nu är det som att jag är inställd på "hjärndöd aktivitet" och måste startas om innan jag kan ta in någon mer komplex information än typ: "det blir pasta med tomatsås till middag" eller "det är finnkampen på TV". Jag som måste läsa ett ton.

Men idag hände i alla fall någonting historiskt. I åratal har jag gått omkring och klurat på om man inte borde ta och köpa ett sånt där cinameteket-kort? Så att man kan ha en såna där mysiga höstkvällar på stan och se på intellektuell filmvetarfilm. Gå på folktomma trottoarer efteråt med en take-away-kaffe och föra ambitiösa diskussioner. Kanske börja odla en pretentiös look också, för hey- jag har ju bytt från samhällsvetenskapliga till humanistiska föreningen här i dagarna och behöver en make-over.
Idag köpte jag således min golden ticket till världen där man aldrig kan ta sig själv på för stort allvar och tittar på dödsbra film.
Det som avgjorde det för mig var:
1) Serien i september "efter katastrofen". Det kommer bli en orgie i typ postapokalyptiska världar och undergångs-sci fi. Love it.
2) En sere i oktober som hette kort och gott "vampyrer". Avslutas meden förhandsvisning av filmatiseringen av "Låt den rätte komma in".  Love it, igen.

Kommentarer
c:

"efter katastrofen" och "vampyrer", det är som skräddarsytt för mig. Hur fixar man ett sådant kort? och vad kan det kosta?

sofia:

man går till sture-biografen på birger jarlsgatan, eller till filmhuset vid gärdet och köper det. om man köper medlemskort A så kostar det 80 kronor för 12 månader plus 45 kronor per film man vill se. eller så kan man köpa medlemskort B, och gå hur mycket man vill i ett halvår för 700 kronor.

jag köpte A-kortet för jag är sådär snål som din pappa säger att du är.

2008-08-30 @ 23:27:07
URL: http://bobbypin.blogg.se/
c:

Jag tycker ändå att A kortet låter som det bästa alternativet.



Min pappa är en riktig människokännare.

2008-08-31 @ 18:47:42
URL: http://itsclive.blogspot.com
sofia:

jag tyckte det också, så A-kortet blev det. fan vet om man alltid har tid och lust att vara den cineast we all aspire to be, ungefär.

2008-08-31 @ 22:16:17
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback