automatic teller - new bomb turks

Idag har jag handlat saker till mitt hem. Det blev:
- En brödrost. Nästan allt bröd är ju godare rostat. Jag äter ganska sällan bröd. Men ändå.
- En stor växt.
- En kombinerad lock och plattång. Väldigt stora lockar blir det. (Den var ju iofs mer till mig än till mitt hem).
- Två lampor.
- Jättemycket saker till köket. En sil, en brödform, en pajform med löstagbar kant, en tillbringare, diskborstar, ett knivställ, en knivslip, bla bla. En massa saker.

Imorgon ska jag försöka mig på ett danskt rågbröd. Det första steget är ju att göra en surdeg som ska stå i kylen i flera dagar. Så om en vecka har jag nog ett bröd.

Här är förresten vår nya byrå som vi fått av Henriks föräldrar, våran växt och böckerna jag ska ägna resten av veckan åt. Lägg märke till att alla är från biblioteket. Äntligen var jag först!


Kommentarer
Anonym:

jag kan inte ha växter. Jag hade en orkidé förrut med en av katterna åt på den och började dregla okontrollerat i 2 dagar.

Henrik:

Vi kan inte ha katter, vi tror att vår växt kanske är köttätande och skulle äta upp en katt om vi hade en. På sätt och vis har vi ju i och för sig en katt, den älskar oss, men den är inte vår.... så mycket som det är en katt som någon övergivit som springer runt i vårt område och är oerhört kärvänlig.

2008-08-28 @ 03:52:58
c:

Ush, sådant gör mig gråtfärdig. Jag är för blödig för mitt eget bästa.

2008-08-28 @ 19:41:46
URL: http://itsclive.blogspot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback