blue christmas - elvis presley


Jag tjatar väldigt mycket om mig själv i den här bloggen, och det blir väl så per automatik när man skriver någon typ av vardags/dagboks-blogg. Men nu tänkte jag istället att det vore kul om ni svarade på några frågor.



1) Vilken är den bästa respektive sämsta jullåten enligt dig?

2) Du ska leda en bokcirkel om fyra träffar, och har i uppdrag att välja ut fyra böcker på samma tema. Vilket tema och vilka böcker väljer du?

3) Du får möjlighet att åka tillbaka i ditt eget liv och göra om någonting som du ångrar. Vad skulle du göra om?

4) Fem bästa låtarna med kvinnonamn i låttiteln? (Eller åtminstone upprepade i en refräng).

5) Av någon anledning ska du få ett eget tv-program. En halvtimme, en vardagskväll i veckan, på SVT. Hur skulle det programmet se ut? Vad skulle det handla om?

6) Berätta om din bästa respektive sämsta TP-erfarenhet.



Sådär. Svara som en kommentar. Alla som svarar är bäst. Ni kommer att utgöra avantgardet när revolutionen kommer.


Kommentarer
elias:

2008-12-22 @ 03:15:31
elias:

jar ingen blogg så kan inte svara tyvär.

2008-12-22 @ 03:16:06
sofia:

men man ska ju svara som en kommentar. tänkte jag. det här var ett fiasko. :)

Jocke:

jagkaninteskrivaförjagharingenspaceknapp.

2008-12-22 @ 19:56:14
clive:

Jag får väl föregå med gott exempel:



1 bästa jullåten: Raveonettes-"the Christmas song" har gått om last christmas... Sämsta måste vara Christina Aguileras julskiva, den kvinnan kan inte gilla julen, eller Triad "Tänd ett ljus". ryser vid blotta tanken



2

Jag har så dålig smak och läser helst musikbrealterat. Så.. "Stripped" om Depeche Mode, en riktig tegelsten, "Fans" "Killing Yourself to live" och "Blinded by the lyrics"



3

Jag skulle åka tillbaka till när jag var 19, snygga till mig inte vara så bitter och gå på Metropolis



4

Sisters of Mercy-"Marian"

Ray Peterson-"Tell Laura I Love Her"

Glasvegas-"Geraldine"

Noir Desir-"Marlene"

OMD-"Enola Gay" (om det är ett tjejnamn är väl inte helt säkert men jag har kallat mig för det och jag klassas nog som tjej)



5

Jag är svältfödd på ett bra musikprogram så det skulle bli något i stil med Studio Pop (de första säsongerna) och Kvälstoppen. Allvar blandat med lättsmält humor.



6

Bästa var när jag satt i en sunkig lya i Hässelby med folk jag inte kände. Jag svarade självsäkert "Dave Dee, Doozey Beaky Mick & Ticht" varpå jag möts av tystnad och gapande munnar. Jag briljerade helt enkelt, trots ett visst alkohol intag.

Jag har inga dåliga, dom har jag förträngt. I mitt huvud vinner jag alltid.



2008-12-22 @ 20:44:39
URL: http://itsclive.blogspot.com
sofia:

jocke - ok, nu ska jag inte fälla någon av mina taffliga tekniskthandikapp-kommentarer. håller fingrarna i styr.



clive - såna där tp-ögonblick kan man ju dagdrömma om efteråt. gångerna man briljerade är så lätta att minnas på något sätt. jag minns när jag tog "gnesta-kalle" på pluppchans. det som var bra med det var att alla hade himlat med ögonen åt frågan, och tyckt att det var omöjligt att någon av oss kunde känna till sörmländska dragspelare. men det var faktiskt elias fel, för han hade berättat om sin hemort gnestas stora stolthet för mig en gång i tiden.

2008-12-22 @ 23:58:26
URL: http://bobbypin.blogg.se/
elias:

katti min brors fru är från ungern och lyckas alltid få alla tp fråger om ungern på alla tårtbits fråger. det är helt weird, vilken valuta förkortas huf, vart var "underligt namn" statsmenister 1987-1992 m.m. bara fårger man måste komma från ungern för stt klocka. och det är konstigt att nya har så många fråger där svart är just ungern.

2008-12-23 @ 06:23:57
sofia:

elias - jag ska komma ihåg det, så chansar jag på ungern lite oftare.

2008-12-23 @ 13:42:17
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Jocke:

1. Lars Vegas julskiva är både bäst och sämst Ingen jul utan Lars Vegas, ingan jul utan att klaga på hur tråkig skivan är.



2. Om det är dödligt seriösa litteraturintresserader människor i cirkeln så skulle jag välja böcker ur vertigos pulp-porr utgivning. Gunnar Blå, några Klittydeckare och något överintellektuellt av en asiatisk flata med professur i valfritt humanistiskt ämne. Temat blir då Böcker där folk ligger mycket. Om det är vanligt folk så väljer jag de därliterära klassikerna som jag aldrig har läst. Finnegans Wake, Frankenstein, Jerusalem, krig & fred. Temat är då såklart "böcker folk tycker att du ska ha läst men som inte är lika kul att läsa som skräpliteratur"



3) Du får möjlighet att åka tillbaka i ditt eget liv och göra om någonting som du ångrar. Vad skulle du göra om?



3. Jag skulle stoppa mig själv och Johan från att gå och se Hollow Man. Den sämsta filmen jag har betalat för att se.







4.1.88 lines about 44 women - eller hur många det nu är, jag gilalr hela vis-pop-värdet i att sjunga typ "Cathy was a Jesus freak/ she liked that kind of misery" och hmm:a melodiskt i refrängen.

4.2. den där Lady Bathory låten av det där bandet som inleder med att på bruten engelska säga "her blood is like our own, clean hungarian blood"

4.3. En vacker visa till Linea - men den börjar kännas lite done.



Nu får det räcka. jag har ingen aning om vad låtar heter och vägrar välja enkla alternativ som Ms Robinson eller Lucy in the sky





5) Det skulle vara ett humorprogram med mig och simon, efter som vi sedan 12 års ålder alltid har vart förvånade över att ingen har erbjudit oss ett sådant. Sen skulle vi få slut på idéer och det skulle bli någon slags blandning av klassisk z-tv tv. Lika delar knesset, vimans och simon gärdenfors skräpkultur show.



6. Sämsta är alla sportfrågor någonsin. Bästa är när jag och Johan var i fjällen med mina föräldrar och deras vänner för en massa år sen. De har ett skitgammalt TP som de spelat varje vinter sålänge jag kan minnas (det är från 1973) och efter att ha spelat varje kväll i olika slumpade lag som alla är rätt så jämna och ger typ två timmars socialt spelande så tezamar jag och Nordinge. Alla andra trackasera oss för att vi är yngre än frågorna. 20 minuter senare tar vi den sista tårtbiten och kliver in i mål. I princip ingen annan har fått flytta sin tårta.

2008-12-27 @ 22:47:40
URL: http://www.newlaseridea.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback