smile dub - niney and soul syndicate


Det är kusligt tomt och öde där jag bor. Alla verkar ha åkt iväg över julen. Nästan som om en atombomb hade fällts, utan förödelsen och utan att jag tog någon skada av den.

Henrik var här och väckte mig, faktiskt. Han hade ett ärende i stan. Men jag var så nyvaken och omtöcknad att jag knappt hann märka det. Plötsligt hade dörren smällt igen och jag var ensam igen. Jag gick på promenad (ödsligt), städade lägenheten och ska nu göra lite 80's kitschmat: sallad med räkor och avocado. Det är en jultradition för mig. Mest för att det är det inte ger minsta julassociation, således perfekt för den som ändå ska arbeta på julafton. Efter jobbet imorgon ska jag åka hem till mamma och pappa, dricka glögg (hoppas jag) och lyssna på musik. Sen sover jag där. På juldagen blir det riktiga julfirandet av. Men det blir inga julklappar, på riktigt den här gången. Och det känns som en sån lättnad.

God jul!


Kommentarer
elias:

mycket bra låt val, själv firade jag med att äta canneloni med pappa på kontoret.

2008-12-27 @ 12:40:03

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback