a change is gonna come - otis redding


Jag har blivit utmanad av
Clive.

1, Tre namn du lyssnar till:
Eftersom jag är en medelmåttig och alldaglig person som de flesta ställer sig likgiltiga inför har jag vant mig vid att lystra till vad som än må vara riktat till mig. På jobbet har jag bland annat gått under namn som Jenny och Anna och klassikern: Sofie. Varför har jag inte rättat de som kallar mig vid fel namn? Helt enkelt därför att det inte berör mig vad andra tror att jag heter. Om jag måste välja tre blir det: Sofia, Sofie och Älskling. Den sista är jag väldigt stolt över.

2, Tre saker som skrämmer dig:
Självklart är det döden, (andras och min egen), att bli klassad som psykiskt sjuk eller på något sätt bli föremål för lagen om tvångsvård, och liberaler.

3, Tre saker du har på dig: Knästrumpor (omg), svarta träningsbyxor som numera tjänar som slackerbyxor och en långärmad top med knäppning. Det är alltså söndag och jag sitter med helvetesuppsatsen = oglamouröst.

4, Tre av dina favoritlåtar just nu: Otis Redding - A change is gonna come, Slayer - Criminally insane, och Neurosis - Under the surface, den sista är som gjord för att dricka whiskey under en mörk vinternatt till.

5, Tre sanningar: 1. Jag började gråta när jag fick mitt resultat på högskoleprovet: 1,4. Jag hade tre eller fyra rätt på DTK-delen. Att jag inte kan överslagsräkna, om det så gällde mitt liv, drog ner mitt provresultat så jävla mycket. Jag måste ha varit så överlägsen på de andra delarna, för att få det resultatet. 2. Jag har kvar en IQ-testsapplication på Facebook bara för att jag fick resultatet 141 på testet. 3. Jag läste Milleniumtriologin bara för att få se min gudfar, rättspsykiatrikern Svante Brandén, nämnas i sista boken.

6, Tre hobbys: Jag räknar stil som en hobby, trots att någon kille på whoa försökte hävda att det inte räknades. Självklart måste något som många kvinnor intresserar sig för diskvalificeras som hobby eller åtminstone rackas ner på - en riktig hobby vore ju att meka med någon gammal traktor eller samla på hockeybilder. Men så: stil, göra spellistor/blandband/bland-CDs, och gräva i gamla statliga utredningar.

7, Tre saker du vill ha:
Pengar för att köpa Ida Sjöstedt-kappan, mer tid på mig för uppsatsen, en jättestor och välsorterad garderob.

8 Tre personer du utmanar: Jag vet ingen som jag tror skulle nappa på det här, men ändå. Jocke, Ullis och Sara.


Kommentarer
Jocke:

I did'z it. Tog ju hur lång tid som hellst!



Zomg! som kidsen säger.

sofia:

det är skitbra!

2008-12-15 @ 21:59:10
URL: http://bobbypin.blogg.se/
saom:

Jag har aldrig ens funderat över att jag borde vara rädd för att på något sätt bli föremål för lagen om tvångsvård. Nu kommer jag att tänka på det hela tiden.

2008-12-16 @ 20:31:09
URL: http://saom.blogspot.com/
clive:

bra jobbat!

2008-12-22 @ 20:54:15
URL: http://itsclive.blogspot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback