93' til infinity - souls of mischief

Igår jobbade jag, jag älskar att jobba på helgerna. Mer pengar och så är det lugnt och skönt. Nej det var det förresten inte igår, jag hade ungefär tio påbörjade saker samtidigt som jag växlade mellan. Tidvis sprang jag runt som en dåre. Jag gjorde mig verkligen förtjänt av mitt ob-tillägg.
Alla pengar jag tjänar åker rätt in på sparkontot, tillsammans med alla pengar som jag sparar in på att inte ha ett liv. Ett liv som består av att koka kaffe som jag köpt på extrapris, läsa böcker som jag åkt runt hela länet för att låna och därmed slippa köpa, och utnyttja mitt dyra gymkort.
I sommar, däremot, ska jag ha pengar.  Det kommer bli bra.

Henrik har köpt ett Nintendo Wii, så nu har jag någonting nytt att fylla mitt liv med. Nu när På spåret är slut verkar det som att mina fredagkvällar kommer bli oerhört tråkiga. Jag vägrar börja gå på klubbar eller festa på helgerna. Det räcker med att behöva vistas i innerstaden på helgerna via resan till och från jobbet. Helt outhärdligt. Jag har aldrig förstått varför jag inte tycker att det är kul att gå ut, det ligger verkligen längst ner på min lista. Det kan ha någonting att göra med att jag bara vill engagera mig i massmord så fort jag får kontakt med andra människor.

Nu ska jag försöka mig på mitt cv återigen. Samt rensa garderoben från kläder som ska slängas, säljas eller bara tjäna som minnen av en svunnen tid.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback