boogie woogie bugle boy - the andrew sisters

Garderobsrensningen ger mig ångest. Jag vet t.ex. att jag inte kan få mer än några fjuttiga slantar eftersom många klänningar definitivt inte är mint condition.  Är det verkligen värt att sälja dem då, frågar jag mig. Det är ju mest småskavanker som inte stör helhetsintrycket, men samtidigt känns det lite väl risigt att försöka sälja dem för något annat än minipriser.
Dessutom får jag ångest över att inte ha en bra kamera. Jag måste köpa en riktig kamera snart, det är skittråkigt att ha en dålig kamera. Dessutom har jag inga redigeringsprogram på "min" dator, den bärbara. Om man inte räknar paint. Jag har möjlighet att beskära bilderna, men det är ungefär allt. (Henrik har lagt beslag på den riktiga datorn).

Spara, sälja eller slänga? Klänning, mörkblå och pepitarutig med rosett, lätt utställd kjol. BLANES of london, köpt vintage, sent 50-tal tidigt 60-tal är min gissning, passar bäst på en nutida storlek 36-38. Många skavanker, dragkedjan på baksidan har ursprungligen täckts av en fåll med hjälp av små metallhakar, vars fästen verkar utslitna. Lösa trådar här och var, men helhetsintrycket är ändå bra.
Kan inte bestämma mig här riktigt ...

image73image74image75

Kommentarer
c:

behåll den, det är ju en killerklänning. Jag skulle vara intresserad av att "befria" dig från den om jag kunde få den på mig.

sofia:

det är bysten som är det kritiska, blir nog lätt lite svårt att andas i den med tanke på att den inte stretchar alls. annars är den ju lite vidare nedtill, så den kan nog passa flera storlekar på så vis, beroende på hur man vill att klänningen ska sitta.
jag har ju den där körsbärsklänningen, den kanske är intressantare? bild:
http://bobbypin.blogg.se/images/dress_1192369136.jpg

2008-02-26 @ 22:15:48
URL: http://www.bobbypin.blogg.se
c:

jo visst är den fin, men jag är rätt så bred över ryggen och höfterna. Midjan är smal men vad hjälper det.

2008-02-27 @ 14:56:50
URL: http://itsclive.blogspot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback