harder, better, faster, stronger - daft punk

Det är inte kul att festa nykter. Jag bryr mig inte om vad folk påstår, det suger verkligen. Det känns lite trist att behöva slå hål på denna myt, särskilt eftersom jag har en rad av nyktra fester att genomgå under denna vår. Tänker ändå inte avvika från min nykterhetsregel. Alkohol må vara roligt, men det är kaloririkt, förstör förbränningen och får mig att må dåligt i en hel dag efteråt. Dessutom får jag chansen att vara självgod och jobbig när jag inte dricker. Jag tycker verkligen att jag själv är jätteduktig, vilket är lite pinsamt egentligen. Som om det skulle vara en bedrift att INTE göra någonting.

Att det plötsligt blivit vinter är plåga nummer två. Det tog sjukligt lång tid att bara gå till ICA idag, på en trottoar som numera är en bucklig isbana. Kallt och jävligt är det också, särskilt i natt när vi skulle åka hem från festen. Mitt förslag är att bygga värmeslingor under hela Stockholm, och värma upp så pass att all is och snö bara smälter bort. Det lär ju inga miljöfittor gå med på dock. Fan, varför lever vi inte i en värld befolkad av desillusionerade, hårdkokta deckarsnutar som bara käkar husmanskost med extra mättat fett, tar en stor stark och en sexa till det, utnyttjar kvinnor (jag har i denna värld bytt kön), och skiter fullständigt i att källsortera eller köpa ekologiskt?

Maten går bra, träningen också. Långpromenader i princip varje dag (det vill säga inte idag tack vare isen). Spinning blir det varannan dag, så 3 eller 4 gånger i veckan. I mars ska jag byta ut ett vanligt pass i veckan mot ett 75 minuterspass. Om det funkar bra ska jag byta ut ytterligare ett vanligt pass varje vecka mot ett 90 minuter långt pass i maj. Egentligen orkar jag det säkert nu också, men jag måste förbereda mig mentalt tror jag. Så har jag också någonting att jobba emot. 
Beroende på hur mycket det blir i skolan den här veckan ska jag köra styrketräning också. Är inte helt sugen på det längre, har en känsla av att jag blivit ganska svag.
Imorgon ska jag väga mig igen, ta mått och hela köret.  Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback