I wanna be adored - the stone roses

Så var hemtentan inlämnad. Jag är inte nöjd. Men jag hann. (Jag slutade skriva vid fem på morgonen). Världens lättnad, jag är äntligen fri igen.
I åtminstone fyra dagar. Sen börjar min specialkurs. Jag har såklart valt "byråkratins makt i den demokratiska staten" som första val. Den fick jag också. Det visade sig vara jag och typ sju andra som varit tråkiga nog att vilja läsa den specialkursen, istället för kurser om media eller demokratisering i tredje världen eller IR eller något sånt där hippt. 
Det var glatt, jag fick det jag ville ha.
Men lyckan slutar inte där. Kursen har lagts om till kvällstid - jag har sovmorgon i fem veckor! Vi har dessutom bara ett undervisningstillfälle i veckan. Jag älskar det. Älskar, älskar, älskar. Ska dessutom få läsa en bok av Bo Rothstein. Ni vet, statsvetaren som gjorde världens utspel mot Uppsala universitet i DN för ... kan det vara ett år sedan? Jag kommer iaf ha skitmycket fritid och tid att läsa i lugn och ro på dagarna. Det är då jag lär mig bäst, inte av att sitta på föreläsningar. Föreläsningarna rubbar mitt flyt i tillvaron.

Så ska jag klippa mig på måndag. Jag har för tillfället långt och risigt hår, ser ut som en skabbig hårdrockare. Med en egenhändigt klippt lugg som dessutom är på utväxt. Funderar på att göra som alla andra verkar göra just nu: ta med en bild på Katie Holmes till frisören. Men ärligt talat så vore det skönt med hyfsat kort hår för en gångs skull. Det värsta som kan hända är att det växer tillbaka.

image71

Kommentarer
c:

Kan man ta med sig en bild till frissan? Jag tycker alltid att det känns så fånigt, men om slutresultatet innebär att man inte ser ut som Rod Stewart kan det nog vara värt det.

sofia:

det känns lite fånigt, men för mig som inte kan frisörterminologin är det skitbra. jag kan inte berätta i ord hur jag vill ha håret, och i värsta fall är frisören ändå en sociopat som inte bryr sig om vad jag säger.
har hittills bara haft med mig mina egna tecknade bilder, så jag lär ha utklassat alla andra i att vara pinsam hos frisören.

2008-02-24 @ 14:11:17
URL: http://bobbypin.blogg.se

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback