take california - propellerheads

Låten är lite högstadienostalgi. Hade glömt bort skivan Decksandrumsandrockandroll, men nu när jag letar efter musik att konditionsträna till är det dags att damma av det här. Förresten - tips på bra musik för hög puls tages tacksamt emot!

Minus fyra kilo på fyra veckor, minus sju cm i midjemått. Jag är väldigt nöjd. Det är mer än jag hade tänkt mig, men det är ju mest omställning i början, så det kanske är därför det går som ett urverk. Nu har jag inte så överdrivet mycket att ta av, varför det verkligen kommer bli ett krig. De sista kilona ska ju vara värst. Jag hoppas på något/några hekto i veckan. Jag tar ju mått och bilder också, så vågen är inte det enda som spelar någon roll.
Däremot ska jag sluta med mina anorektiska tankegångar om att man inte får äta mer än 1100 kcal, annars blir man tjock, o.s.v. Ursäkta mig för allt sånt, det är ju helt idiotiskt, självklart måste man få i sig tillräckligt mycket energi, särskilt om man vill gå ner i fett, och inte att någonting annat ska stryka med. Jag har t.ex. ingen lust att bli av med mina biceps och triceps, som nu äntligen syns. På benen ser man numera ännu mer muskelkonturer, jag blir faktiskt chockad när jag spänner benen. Jag skulle iofs gärna ta bort lite benmuskler, men hey, stora quadriceps bränner mer fett - konstant.
Dessutom får man sällan en snygg kropp av att hetsbanta. Man blir urholkad med ett fettlager ovanpå. Och det är ju inte vad jag vill åstadkomma.

Nu ska jag ta en promenad, sen ska jag läsa ett par timmar, och sen ett sent spinningpass.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback